Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.12.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Pamatskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Auto Latvijā 20.-30.gados', 1.
  • Prezentācija 'Auto Latvijā 20.-30.gados', 2.
  • Prezentācija 'Auto Latvijā 20.-30.gados', 3.
  • Prezentācija 'Auto Latvijā 20.-30.gados', 4.
  • Prezentācija 'Auto Latvijā 20.-30.gados', 5.
  • Prezentācija 'Auto Latvijā 20.-30.gados', 6.
  • Prezentācija 'Auto Latvijā 20.-30.gados', 7.
  • Prezentācija 'Auto Latvijā 20.-30.gados', 8.
  • Prezentācija 'Auto Latvijā 20.-30.gados', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Pirmos automobiļus Latvijā ieveda ap 1896. gadu. Pēc informācijas periodikā, viens no pirmajiem bija franču Panhard Levasor.

Pēc I pasaules kara izpostītajā Latvijas teritorijā civilajā nozarē bija tikai 6 lietojami automobiļi, Latvijas armijā - mazāk par 100. Sākot ar 1924. gadu, auto skaits ievērojami palielinājās. Galvenokārt tos ieveda no ASV un Rietumeiropas, 1930.g. reģistrēti 3970, 1939.g. – jau 6850 automobiļi, no tiem 3500 bija vieglie.

20. gados Latvijā izplatītāki bija vaļējie auto, kuri bija lētāki, bet jau 30. gadu sākumā, sāka dominēt slēgtie modeļi. Peļņā ieinteresētie tirgotāji bija ar mieru piegādāt jebkuras firmas un markas auto, bet no tautsaimniecības viedokļa tas bija neizdevīgi, jo ievērojami sadārdzināja to remontu. 1935. g. Rīgā vien bija ap 90 dažādu firmu ražotas 1520 vieglās mašīnas, no tām 56 markas pārstāvēja tikai 1 – 5 auto.

Autora komentārsAtvērt
Atlants