-
Personāla atlases dokumentēšanas pilnveide valsts pārvaldes iestādē
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 5 | |
1. | PERSONĀLA ATLASES SAGATAVOŠANĀS POSMA DOKUMENTĀCIJA - PIEPRASĪJUMS PĒC DARBINIEKA, KANDIDĀTA PARSĪBAS, AMATA APRAKSTS, DARBA SLUDINĀJUMS | 7 |
2. | DOKUMENTU NOZĪME DAŽĀDOS PERSONĀLA ATLASES POSMOS | 18 |
2.1. | Kandidātu CV, pieteikuma vēstuļu un atsauksmju novērtēšana | 21 |
2.2. | Darba interviju, testu un darba situāciju analīze | 24 |
2.3. | Fināla kandidāta izvēle | 30 |
3. | PĒTĪJUMS – PERSONĀLA ATLASES PROCESA DOKUMENTĒŠANA VALSTS PĀRVALDES IESTĀDĒ AB | 32 |
SECINĀJUMI | 38 | |
PRIEKŠLIKUMI | 40 | |
BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS | 41 | |
PIELIKUMI | 44 |
SECINĀJUMI
Kvalifikācijas darba autorei, izanalizējot darba teorētisko daļu, radušies sekojoši secinājumi:
1. Pirms personāla atlases procesa organizēšanas, iestādei jāizvērtē vakantās amata vietas nepieciešamība un lietderība, jo dažkārt valsts iestādēs tiek nevajadzīgi nodarbinātas personas.
2. Pieprasījums pēc darbinieka, kandidāta prasības un amata apraksts ir dokumenti, kurus jāsagatavo pirms personāla atlases konkursa organizēšanas, jo ar to palīdzību var noteikt kādas prasības un amata prasmes nepieciešamas darbiniekam vakantajā amatā un pēc tā var sastādīt darba sludinājumu.
3. Pieteikumu un CV novērtēšanai nepieciešama speciāla novērtēšanas forma jo praksē darba devējs subjektīvi analizē katru dokumentu.
4. Pastāv atšķirīgi viedokļi par atsauksmēm, ja grāmatu autori uzskata, ka atsauksmēs iepriekšējais darba devējs cenšas pozitīvi raksturot savu bijušo darbinieku, lai tiktu no viņa „vaļā”, tad praksē, ir pierādījies, ka daudz kas atkarīgs no atsauksmes ievācēja kompetences, jo no iepriekšējā darba devēja var uzzināt noderīgu informāciju par potenciālo kandidātu.
5. Intervijas laikā veicot protokolēšanu par uzdotajiem jautājumiem un pretendenta sniegtajām atbildēm, kā arī iepazīstinot pretendentu ar šiem protokoliem, var izvairīties no konfliktsituācijām ar konkursu zaudētājiem.
6. Personāla atlasē jāizmanto tikai licencēti un adaptēti testi, un tikai tad, ja kandidāts piekrīt testēšanai, jo savādāk tiek pārkāptas cilvēktiesības un darba tiesības.
7. Visiem pretendentiem paziņojot par konkursa rezultātiem un atteikuma vēstulē paskaidrojot atteikuma iemeslu, var samazināt par konkursa rezultātiem iesniegto sūdzību skaitu.
Kvalifikācijas praktiskā daļa liecina, ka
1. Valsts pārvaldes iestādē AB ir neliela personāla mainība, jo tas ir no 5% līdz 10% gadā.
2. Pretendenti visbiežāk izvēlas dokumentus sūtīt pa pastu ierakstītā vēstulē, jo šādi sūtītus dokumentus iestāde saņem 75% gadījumu.
3. Personāla atlases dokumenti netiek reģistrēti (tiek uzspiests datums), jo iestādes lietvedības noteikumos ir teikts, ka reģistrēt dokumentu nozīmē piešķirt tam noteiktu numuru, datumu un kopā ar citām nepieciešamajām ziņām par šo dokumentu to fiksēt kādā no informācijas nesējiem.
…
Darbs ir par personāla atlases procesa dokumentēšanu dažādos personāla atlases posmos. Darba mērķis ir, balstoties uz aktualitātēm literatūrā un izpēti praksē par personāla atlases dokumentēšanu, apkopot secinājumus un formulēt priekšlikumus personāla dokumentēšanas pilnveidei valsts pārvaldes iestādē.