Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.04.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Divupes kultūra', 1.
  • Prezentācija 'Divupes kultūra', 2.
  • Prezentācija 'Divupes kultūra', 3.
  • Prezentācija 'Divupes kultūra', 4.
  • Prezentācija 'Divupes kultūra', 5.
  • Prezentācija 'Divupes kultūra', 6.
  • Prezentācija 'Divupes kultūra', 7.
  • Prezentācija 'Divupes kultūra', 8.
  • Prezentācija 'Divupes kultūra', 9.
  • Prezentācija 'Divupes kultūra', 10.
  • Prezentācija 'Divupes kultūra', 11.
  • Prezentācija 'Divupes kultūra', 12.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads   
  Ieskats Divupes ģeogrāfijā   
  Divupes tautu mitoloģijā balstītā pasaules izjūta   
  Rakstība   
  Literatūra   
  Zinātņu aizsākumi   
  Arhitektūra   
  Māksla   
  Divupes mantojums   
Darba fragmentsAizvērt

Divupes tautu mitoloģijā balstītā pasaules izjūta
Tā pat kā pirmatnējā sabiedrība, arī šumeri bija cieši saistīti ar dabu, jutās kā tās daļa, ko nepārtraukti ietekmēja dabas spēki: gari un dēmoni, kuri cilvēkam nesa gan labo, gan ļauno, gan bagātu ražu, gan iznīcinošus plūdus, veselību un slimības, uzvaras un zaudējumus.
Interesanti vērot kā šajos mītos atbalsojas kosmiskās uzbūves pamatprincipi: tumsa cīnās ar gaismu, labais ar ļauno, vecais cenšas kavē jaunā attīstību.
studējot mitoloģiju, redzam, ka šumeru laikā izveidotais dievu panteons savos pamatos paliek nemainīgs gan akadu, gan babiloniešu, gan asīriešu laikos.
“Kad pie varas nāk kareivīgie asīrieši, kareivīgāki un asinskārāki kļūst arī viņu dievi, no kurienes izriet fakts, ka izpratni par saviem dieviem cilvēki veidojuši pēc sava ģīmja un līdzības.”

Rakstība
Šumeru dāvana vēlākajām Rietumu civilizācijām bija rakstības izgudrošana.

Apmēram 3500.g.p.m.ē. šumeri iesāka gravēt attēlus akmenī vai veidot nospiedumus mālā, tādējādi izgatavodami īpašuma zīmes.

Pēc 500 g. šumeru tempļu pārvaldnieki izmantoja daudzas standarizētu attēlu kombinācijas, lai saglabātu ziņas par tempļu īpašumu un lietišķajiem darījumiem.

Autora komentārsAtvērt
Atlants