-
Aktīvā mācību un audzināšanas prakse sākumskolā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Secinājumi
Mācību un audzināšanas praksi veicu Dienvidkurzemes novadā, Durbē, Ata Kronvalda Durbes pamatskolā 1. klasē.
Ņemot vērā esošo situāciju valstī un dažādu apstākļu sakritību dēļ (skolotājas sākotnējo vēlmi neņemt mani, jo tomēr šajā laikā, kas notiek valstī un skolotāju pienākumu palielināšanos, praktikants ir papildu slogs) ar jau esošo darbu bērnudārzā (darbinieku trūkumu) bija grūtības produktīvi veikt praksi, bet tomēr viss izdevās. Jāņem vērā arī fakts, ka dažas studiju lekcijas (dabas zinības, latviešu valoda, matemātika, mājturība) vēl nebija sākušas vai bija notikušas tikai vienu reizi, kuras laikā tāpat nebijām apskatījuši kā veidot nodarbību un kas jāņem vērā, tāpēc praksē nodarbības vadīju pēc klases skolotāja parauga un savām sajūtām. Protams, kad tagad ir pienācis decembris un daļa no šīm lekcijām ir pabeigtas man ir redzamas savas kļūdas, ko labot un pilnveidot man būs iespēja nākamajā praksē.
Apmeklējot nodarbības, ko vēroju, uzzināju, kā ir jāvada nodarbības, skolotāja bija vienmēr sagatavojusies ar papilduzdevumiem un uz visiem bērnu jautājumiem sniedza precīzas atbildes. Mācību saturu priekš nodarbībām atlasīju vadoties no klases audzinātājas ieteikumiem, jo turpināju viņas iesāktās tēmas, kā arī man nav bijusi pieredze un nav zināšanas ko šāda vecuma bērni apgūst, tikai teorētiskas nepilnīgas zināšanas no skola 2030. Skolēni man bija pazīstami, biju viņiem audzinātāja 3 gadus tāpēc viņu esošais zināšanu un prasmju līmenis man bija skaidrs. Plānojot mācību procesu, izvirzot uzdevumus, vadījos no katra konkrētā mācību priekšmeta standarta un programmas, izmantoju skola 2030.
…
Vērotais latviešu valodas un literatūras stundas apraksts 1. klase Datums: 2021. gada 1. novembris. Mācību priekšmets: Latviešu valoda un literatūra. Temats: Divskaņi. Saturs: Turpina iesākto tēmu par divskaņiem, lasa vārdus, saklausa divskani tajos. Pārraksta redzamos divskaņus. Lasa mazu stāstu par puisi un aunu, lasa uzdevuma noteikumus un skaidro kā jāpilda uzdevums. Sasniedzamais rezultāts: Lasīt uzdevuma noteikumus un skaidrot kas jādara. Saklausīt un atšķirt vārdā divskani, nosaukt to. Precīzi pārrakstīt vārdus un īsus teikumus. Uzdevumi: 1. Pilnveidot prasmi pārrakstīt gramatiski pareizus teikumus, no darba burtnīcas. 2. Veicināt lasītprasmi, lasīt uzdevuma noteikumus un stāstīt kas jādara. 3. Veicināt prasmi ieraudzīt un iekrāsot divskaņus dotajos vārdos. 4. Darbs pāros, izdomāt vārdus ar divskaņiem un izrunāt tos ar solabiedru. 5. Pielietot iepriekš iegūtās zināšanas. Atbildes uz jautājumiem: 1. Kā skolotāja pedagoģiskā darbība sekmēja skolēnu ieinteresētību mācību uzdevumu veikšanā? Skolotāja ar bērniem turpināja iesākto darbu pie divskaņiem, īpaši neveltot uzmanību uz bērnu ieinteresētību, pieļauju ka tā ir bijusi iepriekšējās stundā kad viņi iepazinās ar jauno tēmu – divskaņi. Tika pārrunāti uzdevuma nosacījumi un noskaidrots vai visi ir sapratuši uzdevuma noteikumus. 2. Kā skolotāja pedagoģiskā darbībā sekmēja skolēnu prasmes veikt izzinošu un pētniecisku darbību? Bērni strādā pāros un izdomāja vārdus ar divskaņiem no iedotās tabulas. 3. Kā skolotāja pedagoģiskā darbība sekmēja skolēnu kritiskās domāšanas prasmju apguvi un pilnveidi?