Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.11.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Mārketinga pētījums mežniecības uzņēmumā', 1.
  • Referāts 'Mārketinga pētījums mežniecības uzņēmumā', 2.
  • Referāts 'Mārketinga pētījums mežniecības uzņēmumā', 3.
  • Referāts 'Mārketinga pētījums mežniecības uzņēmumā', 4.
  • Referāts 'Mārketinga pētījums mežniecības uzņēmumā', 5.
  • Referāts 'Mārketinga pētījums mežniecības uzņēmumā', 6.
  • Referāts 'Mārketinga pētījums mežniecības uzņēmumā', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Ikvienas mārketinga stratēģijas, tai skaitā arī Piltenes mežniecības, pamatā ir mārketinga informācijas sistēmas izstrāde un ieviešana. Mārketinga informācijas sistēma ir pastāvīgi funkcionējoša un savstarpēji saistīta cilvēku, iekārtas un darbību sistēma, kas paredzēta informācijas vākšanai, apstrādei, analīzei, novērtēšanai un sadalei pēc vietas, laika, precizitātes, lai pieņemtu atbilstošus lēmumus mārketinga jomā. Piltenes mežniecības mārketinga sistēmu veido trīs galvenie bloki:
1) mārketinga vides elementi, kuri interesē mežniecību;
2) galvenā ienākošā informācija apstrādei, analīzei un izpētei;
3) vadīšanas funkcijas, kas veicamas, pamatojoties uz iepriekš gūto informāciju.
Visi iepriekš minētie bloki ir savstarpēji saistīti ar pieņemamo lēmumu un komunikāciju palīdzību. Mārketinga sistēmā pastāv gan iekšējā, gan ārējā informācija.
Katram uzņēmumam nepieciešama iekšējā informācija, piemēram, par apgrozījumu, izmaksām, krājumiem, naudas kustību, kreditoriem un citiem rādītājiem. Savukārt, intelektuālā jeb ārējā informācija ir avotu un darbību komplekss, ko izmanto, lai nepārtraukti iegūtu informāciju par dažādiem mārketinga ārējās vides raksturlielumiem.
Lai novērtētu, vai Piltenes mežniecībā tiek veiksmīgi realizēts mārketinga darbs, var veikt mārketinga sistēmas auditu, kas ietver sevī sekojošus jautājumus:
1) mārketinga informācijas sistēmas jomā:
vai mārketinga informācijas sistēma nodrošina precīzu un savlaicīgu informāciju par tirgus attīstību;
vai speciālisti, kas pieņem lēmumus mežniecībā, efektīvi izmanto mārketinga pētījumus;
2) mārketinga plānošanas sistēmas jomā:
vai tiek izstrādāti un efektīvi realizēti mežniecības ikgadējie, ilgtermiņa un stratēģiskie plāni;
3) jaunu preču, produkcijas vai pakalpojumu izstrādes jomā:
vai mežniecībā ir labi organizēta jaunu ideju atklāšana, atlase un izstrādāšana;
vai tiek veikta jaunu pakalpojumu testēšana;
vai mežniecības jaunajām idejām ir panākumi.

Autora komentārsAtvērt
Atlants