-
Inovatīvais mārketings
Tā pa tās, uzņēmuma stratēģijai ir jāatbild uz tiem pašiem jautājumiem, uz kādiem atbild jebkura ekonomiskā sistēma- ko, kā, kam un kad ražot? Tāpēc uzņēmuma stratēģijai jāatbilst zināmiem noteikumiem:
• uzņēmuma konkurētspējīgo priekšrocību nosacījumu, iekšzemes un pārrobežu potenciālo pircēju individuālo ražošanas vajadzību izpēte, kā arī ekonomiskas peļņas nodrošināšana uzņēmuma uz tā visa pamata, kas ļautu nodrošināt ražošanas paplašināšanos;
• uzņēmuma rīcībā esošo un tās piesaistīto papildus resursu sadale starp dažādiem uzņēmuma darbības veidiem, kas nodrošinātu šo resursu izmantošanas rentabilitāti;
• sadarbība ar ražošanas faktoru, vērtspapīru un valūtu tirgiem, kas nodrošina ekonomiski efektīvu uzņēmuma stratēģiskā potenciāla atbalstu tādā līmenī, lai gūtu konkurētspējīgās priekšrocības visos produkta dzīves cikla etapos;
• efektīvas cenu politikas formēšana, kas ilgtermiņa perspektīvā nodrošinātu stabilu uzņēmuma stāvokli tradicionālos un no jauna apgūstamos tirgus segmentos;
• agra krīzes tendenču noteikšana gan nacionālās ekonomikas un tās nozaru ietvaros, gan arī uzņēmuma iekšienē, un uzņēmuma maksātnespējas novēršana.
Tomēr uzņēmuma stratēģija mārketinga jomā nav vienīgā stratēģija, kurai ir jāsaskan ar uzņēmuma kopīgajiem mērķiem (skat.5.tabulu). Bez mārketinga stratēģijas uzņēmumā vēl ir daudz un dažādas stratēģijas, kuras ir atkarīgas no tā, pie kādas darbības nozares uzņēmums pieder.
…
Mārketinga procedūras industrijas produktiem ir pietiekami smalki izstrādātas teorijā un realizējas praksē. Bet mārketinga inovāciju mērķiem tradicionālajā shēmā vajag būt ievērojami precīzākiem ar atskaitēm par īpašiem zinātniski- tehniskiem produktiem un inovācijām kā specifiskai precei. Inovācijas process var būt skatīts šaurā un plašā nozīmē: • Šaurā nozīmē- šis process ietver pareizu jauninājuma īstenošanu bez tā izgatavošanas pārskatīšanas procesa. • Plašā nozīmē- inovācijas process iekļauj zinātnes procesu, kā pirmo stadiju ar ko būtu jāsāk, izgatavojot jauninājumu. Starp šiem diviem aspektiem, ar ko var apskatīt inovācijas procesu, var izteikt dažas precīzākas formas, kuras sākumā pievieno atsevišķo zinātniskā procesa stadiju. Mārketings ir tirgus izpēte un tirgus vadība. Tas ir ļoti sarežģīts pasākumu komplekss, jo ietver interešu apmierināšanu šādām pusēm: • pircēja–patērētāja • ražotāja–pārdevēja.