Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Konspekts 'Motivēšanas vispārējs raksturojums', 1.
  • Konspekts 'Motivēšanas vispārējs raksturojums', 2.
  • Konspekts 'Motivēšanas vispārējs raksturojums', 3.
  • Konspekts 'Motivēšanas vispārējs raksturojums', 4.
  • Konspekts 'Motivēšanas vispārējs raksturojums', 5.
  • Konspekts 'Motivēšanas vispārējs raksturojums', 6.
  • Konspekts 'Motivēšanas vispārējs raksturojums', 7.
  • Konspekts 'Motivēšanas vispārējs raksturojums', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Pēdējo gadu pētījumi lielo korporāciju personāla aptauju un interviju liecina, ka tieši uzticība vadītājam un kompānijai ir galvenais motivators un virzītājspēks. Šo uzticību ir ārkārtīgi grūti izveidot, un tās veidošanas process prasa daudz laika, kompetences un pūļu no organizāciju vadības, savukārt uzticības sagraušana ir īslaicīgs process, kam īpašas prasmes un ieguldījumi nav nepieciešami.
Galvenie faktori, kas šobrīd tirgus un ekonomikas globalizācijas apstākļos īpaši jāņem vērā, motivējot personālu:
• talantīgi darbinieki – visvērtīgākie resursi mūsdienīgā organizācijā, kur paralēli finanšu un informatīvo tehnoloģiju resursiem tieši cilvēki ir visgrūtāk atrodami, attīstāmi un noturami;
• brīva cilvēku kustība darba tirgū – organizācijas vadības grūtības veidot ilgtermiņa motivācijas programmas, lai noturētu talantīgākos darbiniekus;
• jaunās ekonomijas stūrakmeņi – augstās tehnoloģijas un globalizācija – prasa no personāla elastību un prasmi pielāgoties – “izdzīvo adaptīvais”;
• jaunā lojalitāte un jaunais atalgojums – viss ir pārrunājams, darbinieks saņem to, par ko spēj vienoties ar darba devēju;
• jāatceras, ka vienīgā stabilā un nemainīgā parādība mūsdienu organizācijās ir pārmaiņas.
Darba devēju vēlmi uzzināt patiesos motivatorus un piedāvāt savam personālam tieši to, kas ir visatraktīvākais, raksturo daudzie apmierinātības un motivētības mērījumi organizācijās.

Autora komentārsAtvērt
Atlants