Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.01.2003.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības subjekti', 1.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības subjekti', 2.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības subjekti', 3.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības subjekti', 4.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības subjekti', 5.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības subjekti', 6.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības subjekti', 7.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības subjekti', 8.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības subjekti', 9.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības subjekti', 10.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības subjekti', 11.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības subjekti', 12.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības subjekti', 13.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības subjekti', 14.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Uzņēmējdarbības subjekti.    3
  Uzņēmējs un viņa statuss    3
  Uzņēmējdarbības līgums    4
  Partnerattiecības uzņēmējdarbībā    8
  Patērētāja loma uzņēmējdarbībā    10
  Algots darbinieks kā uzņēmējdarbības procesa dalībnieks    11
  Valsts kā uzņēmējdarbības subjekts    13
Darba fragmentsAizvērt

Uzņēmējdarbības subjekti ir ir uzņēmējdarbības procesa dalībnieki, fiziskas un juridiskas personas, bez kurām uzņēmējdarbība kā tāda nevar pastāvēt. Uzņēmējdarbības subjekti ir uzņēmēji, valsts, uzņēmuma algotie darbinieki un patērētāji.
Uzņēmējs un viņa statuss
Uzņēmjdarbība ir sabiedriski ekonomisko procesu satsāvdaļa, kurā darbojas vairāki uzņēmējadrbības subjekti. Tas nozīmē, ka tie var ūt gan uzņēmi, gan valsts, gan atsevišķas privātpersonas utt.
Privātpersonas kā uzņēmējdarbības subjekti darbojas, organizējot individuālos vai ģimenes uzņēmumus. Šie uzņēmēji var izmantot algotu darba spēku – līgumstrādniekus – vai arī iztikt ar ģimenes locekļu darbaspēku.
Bez uzņēmējiem un uzņēmumiem ir arī piegādātāji, partneri, kredītiestādes un citi uzņēmējdarbības subjekti.
Organizators uzņēmējdarbībā ir uzņēmējs un no šī cilvēka personiskajām īpašībām, spējām, kompetences ir atkarīgi uzņēmuma panākumi. Uzņēmēja īpašībām ir jabūt: dziļi domājošam, spējīgam analizēt, sakatīt visu jauno konkrētā nozarē un darbībā. Šīs īpašības ir nepieciešmas, lai sasniegtu galvenos uzņēmējdarbības principus – novatorismu un inovāciju. Bet viena no svarīgākājām īpašībām ir spēja paredzēt, kā jaunu ideju ieviešanu uzņems tirgus. Spēja apvienot inovāciju ieviešanu un tirgus reakciju – ir nākāmo uzņēmēju panākumu pamats.
Prasme vadīt finanses, operēt ar kapitālu, savienot un kombinēt ražošanas faktorus tirgus apstākļos, orientācija uz maksimālu izdevīgumu, prasme uzņemties risku, spēja piemēroties mainīgajiem apstākļiem, pieprasījumu izmaiņu prognožēšana, uzņēmība pret inovācijām – tās ir uzņēmēja īpašības bez kurām nevar veikt efektīvu uzņēmējdarbību.
Uzņēmējdarbības pasākumi ir atkarīgi no tā cik prasmīgi uzņēmējs sagatavojis biznesa plānu, tas ir, savas darbības plānu. Šāda plāna izstrādāšanas ir elastīga taktika, gatavība riskēt, maksimāli plaša apjoma informācijas izmantošana, pastāvīga finansiālo rezultātu un partnerattiecību efektivitātes analīze.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants