Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.01.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Reklāmas psiholoģijas priekšmets. Reklāma kā psiholoģiskās ietekmēšanas līdzekli', 1.
  • Konspekts 'Reklāmas psiholoģijas priekšmets. Reklāma kā psiholoģiskās ietekmēšanas līdzekli', 2.
  • Konspekts 'Reklāmas psiholoģijas priekšmets. Reklāma kā psiholoģiskās ietekmēšanas līdzekli', 3.
  • Konspekts 'Reklāmas psiholoģijas priekšmets. Reklāma kā psiholoģiskās ietekmēšanas līdzekli', 4.
  • Konspekts 'Reklāmas psiholoģijas priekšmets. Reklāma kā psiholoģiskās ietekmēšanas līdzekli', 5.
  • Konspekts 'Reklāmas psiholoģijas priekšmets. Reklāma kā psiholoģiskās ietekmēšanas līdzekli', 6.
  • Konspekts 'Reklāmas psiholoģijas priekšmets. Reklāma kā psiholoģiskās ietekmēšanas līdzekli', 7.
  • Konspekts 'Reklāmas psiholoģijas priekšmets. Reklāma kā psiholoģiskās ietekmēšanas līdzekli', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Reklāmas psiholoģijas priekšmets.
Burtiski tulkojot no grieķu valodas, vārds „psiholoģija” nozīmē „mācība par dvēseli”. Psiholoģija kā kultūras fenomens pastāvējusi ievērojami senāk nekā vispār ir radies tāds jēdziens kā zinātne. Cilvēkam kā apzinīgai būtnei jau sen ir piemitusi psiholoģiskā domāšana - sevī pašā un apkārtējā pasaulē novērojamo parādību, stāvokļu un notikumu noteikts izskaidrošanas veids.
Tomēr psiholoģija kā zinātnes nozare ir salīdzinoši ļoti jauna. Par tās dzimšanas gadu nosacīti pieņem 1879.gadu, kad filozofijas profesors Vilhems Vunds Leipcigā nodibināja pirmo psiholoģisko eksperimenta laboratoriju. Tādējādi arī vēl jaunāka ir reklāmas psiholoģijas zinātnes nozare. Par tās dibinātāju uzskata ASV psihologu Valteru Skotu, kurš 1908. gadā izdeva grāmatu „The Psychology of Advertising”. Savā grāmatā viņš raksta: „Viena no reklāmas funkcijām ir cilvēka prāta ietekmēšana... Tā kā reklāmai ir saistība ar cilvēka apziņu, tad vienīgā zinātniskā bāze tam var būt psiholoģija.”…

Atlants