• Tomass Friedmens - "Pasaule ir plakana". Konspekts, pamatkoncepcijas un to pamatojums

     

    Konspekts11 Ekonomika

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.07.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Tomass Friedmens - "Pasaule ir plakana". Konspekts, pamatkoncepcijas un to pamat', 1.
  • Konspekts 'Tomass Friedmens - "Pasaule ir plakana". Konspekts, pamatkoncepcijas un to pamat', 2.
  • Konspekts 'Tomass Friedmens - "Pasaule ir plakana". Konspekts, pamatkoncepcijas un to pamat', 3.
  • Konspekts 'Tomass Friedmens - "Pasaule ir plakana". Konspekts, pamatkoncepcijas un to pamat', 4.
  • Konspekts 'Tomass Friedmens - "Pasaule ir plakana". Konspekts, pamatkoncepcijas un to pamat', 5.
  • Konspekts 'Tomass Friedmens - "Pasaule ir plakana". Konspekts, pamatkoncepcijas un to pamat', 6.
  • Konspekts 'Tomass Friedmens - "Pasaule ir plakana". Konspekts, pamatkoncepcijas un to pamat', 7.
  • Konspekts 'Tomass Friedmens - "Pasaule ir plakana". Konspekts, pamatkoncepcijas un to pamat', 8.
  • Konspekts 'Tomass Friedmens - "Pasaule ir plakana". Konspekts, pamatkoncepcijas un to pamat', 9.
  • Konspekts 'Tomass Friedmens - "Pasaule ir plakana". Konspekts, pamatkoncepcijas un to pamat', 10.
  • Konspekts 'Tomass Friedmens - "Pasaule ir plakana". Konspekts, pamatkoncepcijas un to pamat', 11.
  • Konspekts 'Tomass Friedmens - "Pasaule ir plakana". Konspekts, pamatkoncepcijas un to pamat', 12.
  • Konspekts 'Tomass Friedmens - "Pasaule ir plakana". Konspekts, pamatkoncepcijas un to pamat', 13.
Darba fragmentsAizvērt

Pirmā nodaļa – Kamēr es gulēju
Grāmatas sākumā T. Friedmens apraksta kādas dzīves pieredzes ir novedušas viņu pie atziņas, ka zeme ir plakana. Viņš apraksta dažādas pasaules daļas, kurās viņš ir viesojies. Sākumā viņš apraksta Banglori Indijā, kurā viņš atzīmē tādu tradicionāli ASV uzņēmumu reklāmas, kā Pizza Hut, Epson, HP un Texas Instruments. Ceļojot kopā ar Discovery Channel filmēšanas grupu un gatavojot dokumentālo raidījumu viņš sastopas ar cilvēkiem, kas darbojas amerikāņu uzņēmumus, runā ar amerikāņu akcentiem un pat darbavietās izmanto amerikāniski skanošos vārdus. Viņš spilgti apraksta Infosys Technologies Ltd. konferenču centrā ierīkoto daudzmonitoru un kameru sistēmu, kas ļauj sazināties ar cilvēkiem teleklātbūtnē caur satelītiem visapkārt pasaulei.
Autors noskaita savu globalizācijas posmu skatījumu tā kā viņš tos definē – no Kolumba laikiem līdz mūsdienām. Viņš apgalvo, ka globalizācijas tempi nepārtraukti palielinās. Par piemēru tiek pieminēts indiešu uzņēmējs, kurš sevi sauc par „Džeriju”. Džerijs stāsta par to kā internets ļauj tādu darbu kā nodokļu izrakstu sagatavošanu, pierakstīšanos pie friziera vai pie ārsta nodot darbiniekiem, kuri nemaz neatrodas tavā valstī. Tiek ieviests termins outsourcing – darbavieta pārvietošana lētāka darbaspēka valstīs.
Friedmens apraksta vairākus piemērus no Japānas, Ķīnas un ASV, ceļojot šajās valstīs par outsorcing efektiem – gan pozitīviem, gan negatīviem.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants