Vērtējums:
Publicēts: 19.09.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Produkta jēdziens un klasifikācija. Produkta raksturlielumi un sortiments, kvali', 1.
  • Konspekts 'Produkta jēdziens un klasifikācija. Produkta raksturlielumi un sortiments, kvali', 2.
  • Konspekts 'Produkta jēdziens un klasifikācija. Produkta raksturlielumi un sortiments, kvali', 3.
  • Konspekts 'Produkta jēdziens un klasifikācija. Produkta raksturlielumi un sortiments, kvali', 4.
  • Konspekts 'Produkta jēdziens un klasifikācija. Produkta raksturlielumi un sortiments, kvali', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Produkta kvalitāte ir produkta īpašību kopums, kas nodrošina tā patēriņa funkcijas realizāciju, lai apmierinātu patērētāju vajadzības. Produkta attīstīšanas procesā ražotājs izvēlas tādu kvalitātes līmeni, kas varētu nostiprināt viņa pozīcijas mērķtirgū. Tāpēc kvalitāte ir viens no līdzekļiem cīņa par patērētāju. Kvalitāti raksturo ilgmūžība, drošums un precizitāte, lietošanas vienkāršība, ātrums un citas ar patēriņu saistītas īpašības. Lai gan dažas no tām var novērtēt arī objektīvi, no mārketinga viedokļa īsto kvalitātes vērtējumu var dot tikai pircējs (produkta lietotājs).
Produkta kvalitātes līmenis var būt zems, vidējs, augsts un augstākais. Kvalitāti nevar vērtēt izolēti, bet kopsakarā ar ekonomiskajiem rādītājiem (cenu, pārdevumu, peļņu utt.). Kvalitātes uzlabošana nodrošina ražotājiem iespēju cenu palielināt vairāk, nekā palielinās ražošanas izmaksas. Tomēr, pārsniedzot noteiktu robežu, pārēja no augstas kvalitātes uz augstāko kvalitāti vairs ne vienmēr panākama vēlamā efektivitātē (cena vairs neapsteidz izmaksas). Tāpēc ražotājam jābūt stingrai programmai par preces kvalitātes vadīšanu perspektīvā.
Produktu, kas jau sasniedzis augstu kvalitāti, var turpināt pilnveidot, cenšoties sasniegt augstāko līmeni, lai tādējādi stabili nostiprinātu savas pozīcijas tirgū. Pēc citas kvalitātes vadīšanas metodes tiek uzturēts tikai esošais līmenis, izvairoties no riska, kas saistīts ar lielām izmaksām pārējā uz augstāku kvalitātes līmeni. Var pieļaut arī kvalitātes līmeņa pazemināšanu līdz vidējam cerībā, ka pircēji nepievērsīs uzmanību preces kvalitātes atšķirībai salīdzinājumā ar iepriekšējo līmeni.

Autora komentārsAtvērt
Atlants