Vērtējums:
Publicēts: 06.11.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Vasilija Kandinska teorētiskie principi, daiļrades raksturojums', 1.
  • Referāts 'Vasilija Kandinska teorētiskie principi, daiļrades raksturojums', 2.
  • Referāts 'Vasilija Kandinska teorētiskie principi, daiļrades raksturojums', 3.
  • Referāts 'Vasilija Kandinska teorētiskie principi, daiļrades raksturojums', 4.
  • Referāts 'Vasilija Kandinska teorētiskie principi, daiļrades raksturojums', 5.
  • Referāts 'Vasilija Kandinska teorētiskie principi, daiļrades raksturojums', 6.
  • Referāts 'Vasilija Kandinska teorētiskie principi, daiļrades raksturojums', 7.
  • Referāts 'Vasilija Kandinska teorētiskie principi, daiļrades raksturojums', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Īsi pirms 2.Pasaules kara sākuma, Kandinsku pāris ieguva Francijas pilsonību. Kandinskis nomira 1944. gada 13. decembrī Parīzes piepilsētā (Neuilly-sur-Seine) no asiņu izplūduma smadzenēs.
Kandinska darbiem raksturīga jauna izteiksmes forma gleznā un pat jauna koncepcija pašā pamatā. Kandinskis jau piedzima ļoti talantīgs, bet sasniegumi ir tik grandiozi pateicoties ieguldījumam šī talanta attīstībā. Kandinskis bijis arī talantīgs rakstnieks (teorētiķis) un, pateicoties neskaitāmajiem teorētiskajiem darbiem, ir labāk saprotamas viņa mākslas idejas. Kandinska grāmatas "Par garīgumu mākslā" (1910), "Atskats pagātnē" (1918) un "Punkts, līnija, plakne" (1926) palīdz piekļūt viņa mākslai, rast tai attaisnojumu uz izskaidrot viņa metodi.
Kandinskis ļoti ir ietekmējies no mūzikas un it īpaši Vāgnera Loengrīna. Uzskata, ka tieši mūzikas ietekme ir svarīga abstraktās mākslas dzimšanā attēlodama iekšējos dvēseles pārdzīvojumus, bet, viņaprāt, glezna jāsacer tāpat kā mūzika, tai jāskan kā krāsu simfonijai. Mūzikas ietekmi vēl var redzēt arī viņa darbu nosaukumos - savus spontānos gleznojumus nosaucis par Improvizācijām, bet 10 darbu ciklu par Kompozīcijām.



Autora komentārsAtvērt
Atlants