Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.01.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Referentās grupas kā patērētāju uzvedību ietekmējošs faktors', 1.
  • Referāts 'Referentās grupas kā patērētāju uzvedību ietekmējošs faktors', 2.
  • Referāts 'Referentās grupas kā patērētāju uzvedību ietekmējošs faktors', 3.
  • Referāts 'Referentās grupas kā patērētāju uzvedību ietekmējošs faktors', 4.
  • Referāts 'Referentās grupas kā patērētāju uzvedību ietekmējošs faktors', 5.
  • Referāts 'Referentās grupas kā patērētāju uzvedību ietekmējošs faktors', 6.
  • Referāts 'Referentās grupas kā patērētāju uzvedību ietekmējošs faktors', 7.
  • Referāts 'Referentās grupas kā patērētāju uzvedību ietekmējošs faktors', 8.
  • Referāts 'Referentās grupas kā patērētāju uzvedību ietekmējošs faktors', 9.
  • Referāts 'Referentās grupas kā patērētāju uzvedību ietekmējošs faktors', 10.
  • Referāts 'Referentās grupas kā patērētāju uzvedību ietekmējošs faktors', 11.
  • Referāts 'Referentās grupas kā patērētāju uzvedību ietekmējošs faktors', 12.
  • Referāts 'Referentās grupas kā patērētāju uzvedību ietekmējošs faktors', 13.
  • Referāts 'Referentās grupas kā patērētāju uzvedību ietekmējošs faktors', 14.
  • Referāts 'Referentās grupas kā patērētāju uzvedību ietekmējošs faktors', 15.
  • Referāts 'Referentās grupas kā patērētāju uzvedību ietekmējošs faktors', 16.
  • Referāts 'Referentās grupas kā patērētāju uzvedību ietekmējošs faktors', 17.
  • Referāts 'Referentās grupas kā patērētāju uzvedību ietekmējošs faktors', 18.
  • Referāts 'Referentās grupas kā patērētāju uzvedību ietekmējošs faktors', 19.
  • Referāts 'Referentās grupas kā patērētāju uzvedību ietekmējošs faktors', 20.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Referentās grupas teorijas    3
2.  Referentās grupas būtība    6
3.  Referento grupu veidi    8
4.  Preču grupēšana pēc referento grupu ietekmes pakāpes    10
5.  Referentā grupa kā klientu uzvedību ietekmējošais faktors    11
6.  Patērētāju uzvedību ietekmējošo faktoru analīze ar anketēšanas palīdzību    13
  Secinājumi un priekšlikumi    18
  Izmantotās literatūras saraksts    19
  Pielikumi    20
  Pielikums Nr.1    21
Darba fragmentsAizvērt

1.Referentās grupas teorijas
Termins «referents» cēlies no latīņu referens — vēstošs. Pirmoreiz terminu «referentā grupa» lietoja amerikāņu sociālais psihologs H. Haimans (H. H. Hymari)1942. gadā. Pēc zinātnieka domam, referentā grupa, kas personībai ir etalons, uzskatāma gan par reāli eksistējošu, gan par subjektīvi iedomājamu. Pēdējā gadījumā grupas sastāvs tiks nodrošināts ar komplektu, kas nozīmīgs dažādu reālo grupu locekļu personībai. Analizēdams referentās grupas skaitlisko sastāvu, H. Haimans secina, ka tas var būt robežās no četriem līdz deviņiem cilvēkiem. Galvenā funkcija, ko pilda referentā grupa, ir sevis salīdzināšana, sava statusa pašnovērtējums (t. i., ieņemamā vieta sabiedrības sociālajā struktūrā) attieksmē pret referentās grupas locekļiem
Dziļāk jēdzienu «referentā grupa» iztirzājis zinātnieks T. Ņūkoms. Šajā gadījumā referentās grupas definējums ievērojami mainās. Referentā grupa — grupa, kurai personība sevi pieskaita «psiholoģiski». …

Autora komentārsAtvērt
Atlants