Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.03.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Mārketinga informācijas sistēma', 1.
  • Referāts 'Mārketinga informācijas sistēma', 2.
  • Referāts 'Mārketinga informācijas sistēma', 3.
  • Referāts 'Mārketinga informācijas sistēma', 4.
  • Referāts 'Mārketinga informācijas sistēma', 5.
  • Referāts 'Mārketinga informācijas sistēma', 6.
  • Referāts 'Mārketinga informācijas sistēma', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Ikviens uzņēmums zina, cik svarīgi un konkurenti, tādēļ tos var iedalīt konkurentu kartē, sadalot konkurentos 3 līmeņos, 1. Līmenis būs tas, kurš būs vissāpīgākais, kur uzraudzība un izpēte ir jāveidz vismaz reizi mēnesī, 2. Līmenī jau monitoringu veikt reizi pusgada un 3. Līmeņa konkurentus paturēt uzmanības lokā. Vislielākā konkurence valda tieši starp uzņēmumiem un to mārketingu starpā. Konkurences būtībā ir jāsaprot, kurš punkts ir vissvarīgākais – konkurences intensitāte, īpaši sīva konkurence ir nozarē; Jaunatnācēju draudi – daudzi uzņēmumi jaunatnācējus nemaz nepamana, gluži vienkārši tam nesekojot līdz vai arī uzņēmums ir tik spēcīgs, ka jaunatnācējus neuzskata pat par konkurentiem; Piegadātāju spēks – šeit noteikumus diktē piegādātājs; Pircēju spēks – tās ir nozares, ko pircējs diktē ar savu modi, gaumi, protams, ar mārketingu var mēģināt palīdzēt virzīt gaumi, taču tas var nebūt arī noteicošais; Aizstājēju draudi – produktu var aizstāt ( margarīns pret sviestu). Konkurentspējīgās priekšrocības avoti ir inovācijas – tas nozīmē, ka nepieciešams radīt inovatīvus produktus, ģeniālām idejām orientētus; izmaksu samazināšana – bet šajā gadījumā noteikti nevar ietaupīt uz mārketingu, ka to dara daudzi uzņēmumi; vadības sistēma; Intelekta izmantošana; laiks kā ietaupīšanas veids; ieviest kvalitātes vadības sitēmas.
Divi zinātnieki radīja Zilā okeāna stratēģiju. Pamatideja – cirks saprata, ka kaut kas jāmaina un radīja cirka šovu. Pamatdoma ir tāda, ka cilvēkiem vajag redzēt plašāk. Piemēram, čipšu starpā – ja tā padomā, kas ir čipšu lielākie patērētāji, protams, ka jaunieši, bet kā sākās krīze, tad arī jauniešu kabatas nauda samazinājās un čipšu ražotājiem vajadzēja izdomāt, kā piesaistīt arī vecāka gada gājuma cilvēkus, lai tie pirktu čipsus. Piemēram, Ādažu cipši izdomāja radīt Natural čipšus, bez konservantiem, Lays radīja čipšus bez sāls ar dziļākām rieviņām. Vecāki cilvēki pērk parasti kvalitatīvāku preci , līdz ar to, akcija bija izdevusies, cilvēki domāja, ka pērk ekoloģiskāku preci. Morāle šim stāstam ir tāda, ka uzņēmumiem, nevajag mēģināt konkurēt savā starpā, bet gan papildināt kaut ko savu, saredzēt plašākas iespējas.

Atlants