Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.12.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Korporatīvā reputācija un tās vērtības', 1.
  • Referāts 'Korporatīvā reputācija un tās vērtības', 2.
  • Referāts 'Korporatīvā reputācija un tās vērtības', 3.
  • Referāts 'Korporatīvā reputācija un tās vērtības', 4.
  • Referāts 'Korporatīvā reputācija un tās vērtības', 5.
  • Referāts 'Korporatīvā reputācija un tās vērtības', 6.
  • Referāts 'Korporatīvā reputācija un tās vērtības', 7.
  • Referāts 'Korporatīvā reputācija un tās vērtības', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Ikvienu organizāciju raksturo noteikta struktūra, politika, faktiski arī ikvienā organizācijā pastāv korporatīvā kultūra, tikai vienā organizācijā tā ir vairāk izteikta, citā – mazāk. Organizācijas apkārtējās biznesa vides strauju izmaiņu rezultātā laiku pa laikam katrs no šiem elementiem pārstāj atbilst jaunajiem ārējiem noteikumiem. Ja struktūru un politiku ar grūtībām, bet var transformēt, tad organizācijas kultūra ir ārkārtīgi inerta attiecību sistēma. Tai pat laikā tieši korporatīvās kultūras izmaiņas ir jaunās stratēģijas realizācijas nosacījums.
Kas tad īsti ir korporatīvā kultūra? Kultūras jēdziens nav nekas jauns – tas tiek pētīts jau no 17. gs., bet par to, kas ir korporatīvā kultūra zinātnieku vidū joprojām nav vienotības. Tomēr korporatīvā kultūra lielā mērā tiek saprasta kā „pieredzes, vēstures, nostāstu un kārtības, kas raksturo organizāciju, apmaiņu”, šo izpratni sauc par subjektīvo organizācijas kultūras veidu. Tai pat laikā pirmais ar ko sastopas jauns darbinieks, ieejot kompānijā – ir objektīvās korporatīvās kultūras veida izpausmes: darbinieku ģērbšanās stils, saskarsme vienam ar otru un ar klientiem, un kabinetu noformējums un vispārpieņemts dizains. Bieži vien korporatīvā kultūra attīstās dabīgā veidā, kad organizācijas darbinieki atveido vadītāja manieres un uzvedības īpatnības.
Izprotot to, kas ir korporatīvā kultūra, ir vieglāk izprast par to, kas tad ir korporatīvā reputācija, kādas vērtības ietekmē uzņēmuma reputāciju.
Ar korporatīvo reputāciju mēs saprotam ikviena cilvēka (darbinieka, klienta u. c. ) priekšstatus, pieņēmumus, ticējumus un vērtējumus par kādu organizāciju – par to, kā šī organizācija darbojas, par tās mērķiem, misiju, vīziju. Reputācija ir kāda cilvēka emocionāla un intelektuāla dispozīcija attiecībā pret organizāciju. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants