Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 18.01.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Aptauju veidi. Aptauju priekšrocības un trūkumi mārketinga pētījumos', 1.
  • Referāts 'Aptauju veidi. Aptauju priekšrocības un trūkumi mārketinga pētījumos', 2.
  • Referāts 'Aptauju veidi. Aptauju priekšrocības un trūkumi mārketinga pētījumos', 3.
  • Referāts 'Aptauju veidi. Aptauju priekšrocības un trūkumi mārketinga pētījumos', 4.
  • Referāts 'Aptauju veidi. Aptauju priekšrocības un trūkumi mārketinga pētījumos', 5.
  • Referāts 'Aptauju veidi. Aptauju priekšrocības un trūkumi mārketinga pētījumos', 6.
  • Referāts 'Aptauju veidi. Aptauju priekšrocības un trūkumi mārketinga pētījumos', 7.
  • Referāts 'Aptauju veidi. Aptauju priekšrocības un trūkumi mārketinga pētījumos', 8.
  • Referāts 'Aptauju veidi. Aptauju priekšrocības un trūkumi mārketinga pētījumos', 9.
  • Referāts 'Aptauju veidi. Aptauju priekšrocības un trūkumi mārketinga pētījumos', 10.
  • Referāts 'Aptauju veidi. Aptauju priekšrocības un trūkumi mārketinga pētījumos', 11.
  • Referāts 'Aptauju veidi. Aptauju priekšrocības un trūkumi mārketinga pētījumos', 12.
  • Referāts 'Aptauju veidi. Aptauju priekšrocības un trūkumi mārketinga pētījumos', 13.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Aptauja. Tās būtība    4
  Kvantitatīvās un kvalitatīvās pētījumu metodes    6
  Aptauju tipi: anketēšana un intervēšana    8
  Biežāk izmantoto aptauju metožu priekšrocības un trūkumi    10
  Secinājumi    12
  Izmantotās literatūras saraksts    13
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Lai pieņemtu pamatotus marketinga lēmumus, nepieciešams pārzināt situāciju tirgū, pētot gan konkurentus, gan klientus. Tirgus dalībniekiem ir vajadzīga operatīva, precīza un pārbaudīta marketinga informācija, tāpēc pētījumi ir jārealizē profesionāli un pārdomāti, sākot ar mārketinga pētījuma metodes izvēli un beidzot ar atbilstošu datu apstrādi.
Pamatuzdevums patērētāju pētīšanā ir atklāt faktorus, kas ietekmē patērētāja uzvedību. Lai veiksmīgi konkurētu tirgū, ir nepieciešams savlaicīgi paredzēt izmaiņas patērētāju rīcībā, lai varētu uz tām operatīvi reaģēt.
Viena no plašāk izmantotajām pētīšanas metodēm ir aptauja, veicot intervēšanu vai anketēšanu. Lai aptaujā iegūtie dati būtu kvalitatīvi jeb reprezentabli, svarīgi ir precīzi definēt problēmu, rūpīgi sagatavoties aptaujas veikšanai, kā arī vēlāk – atbilstoši apstrādāt iegūtos datus.
Mūsdienu tehnoloģiskās iespējas ļauj izmantot dažādus aptauju veidus, tomēr vispopulārākās Latvijā ir tiešās intervijas, kas izmaksu ziņā ir dārgas un ir arī laikietilpīgas. Vienlaikus tiešās intervijas ļauj sasniegt reprezentatīvas izlases un līdz ar to garantē iegūto datu kvalitāti.
Izmaksu ziņā vispievilcīgākās varētu būt telefonaptaujas un internetaptaujas. Tomēr, izvēloties šos datu iegūšanas veidus, jāņem vērā vairāki faktori. Viens no tiem – telefonsakaru vai interneta lietotāju skaits, būtisks jautājums ir arī par iegūto datu kvalitāti. Piemēram, veicot aptauju internetā jābūt pārliecībai, ka tiks sasniegta vēlamā mērķgrupa, turklāt jāievēro tas, ka viens un tas pats respondents šādā aptaujā var piedalīties vairākas reizes.
Dažāda veida aptaujas arī turpmāk saglabās savu pielietojumu, mainīties var tikai datu iegūšanas metodes, tām piemērojoties tehnoloģiskajām iespējām.

Autora komentārsAtvērt
Atlants