Pedagoģiskais process nav iedomājams bez pedagoga un bērna mijiedarbības. Gan pedagogs, gan bērns ietekmē viens otru, bet centrā vienmēr ir bērns ar savām interesēm un vajadzībām. Pedagoģiskā darba kvalitāte ir galvenais faktors, kurš ietekmē veiksmīgu bērna attīstību.
Pirmsskolas pedagoģiskais process ir tieši virzīts uz katra bērna individuālo iezīmju respektēšanu un individuālās pieejas īstenošanu. Tikai mērķtiecīgi, bērna vecumam atbilstoši organizēts pedagoģiskais process ar visiem pirmsskolas vecuma bērnu darbības veidiem – rotaļu kā pirmsskolēna pamatdarbības veidu, socializāciju un mācību darbību – sekmē bērna vispusīgu attīstību. Tādēļ ir ļoti svarīgi tieši pirmsskolā nopietni domāt par to, kādas bērna attīstības likumsakarības ir būtiski ievērot, kā nodrošināt viņa psihisko, sociālo, fizisko attīstību, kam visvairāk pievērst uzmanību