Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.02.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 12 vienības
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Disleksija', 1.
  • Prezentācija 'Disleksija', 2.
  • Prezentācija 'Disleksija', 3.
  • Prezentācija 'Disleksija', 4.
  • Prezentācija 'Disleksija', 5.
  • Prezentācija 'Disleksija', 6.
  • Prezentācija 'Disleksija', 7.
  • Prezentācija 'Disleksija', 8.
  • Prezentācija 'Disleksija', 9.
  • Prezentācija 'Disleksija', 10.
  • Prezentācija 'Disleksija', 11.
  • Prezentācija 'Disleksija', 12.
  • Prezentācija 'Disleksija', 13.
  • Prezentācija 'Disleksija', 14.
  • Prezentācija 'Disleksija', 15.
  • Prezentācija 'Disleksija', 16.
  • Prezentācija 'Disleksija', 17.
  • Prezentācija 'Disleksija', 18.
  • Prezentācija 'Disleksija', 19.
  • Prezentācija 'Disleksija', 20.
  • Prezentācija 'Disleksija', 21.
Darba fragmentsAizvērt

Disleksija:
= medicīniska diagnoze, kuras cēloņi ir neiroloģiski (izmaiņas galvas smadzenēs), bet korekcija ir pedagoģiska problēma (Eiropas Disleksijas asociācija, 1994)
Analīze:
atšķirības ir individuālas
diagnoze ir klīniska
ārstēšana (korekcija) ir pedagoģiska
izpratne ir zinātniska (Ott, 1997)

Atbalsta pasākumi:
- akceptēt un saprast problēmu
- atrast piemērotāko mācīšanās paņēmienu
- ieinteresēt bērnu lasīšanai
- novērtēt bērna centienus un pūles
- pozitīvi domāt un runāt, iedrošināt
- speciāli izstrādāti vingrinājumi, uzdevumi un datorspēles
- dažādas metodes: diētas, fizisku vingrinājumu, mūzikas nozīme

Orientējoša konsultēšana simptomu novēršanai:
- māca koncentrēties
- māca pašam iziet no dezorientācijas stāvokļa
- simbolu apgūšana
- koncepciju veidošana

Latvijā:
- nespēja lasīt = nespēja sasniegt savus mērķus
- 2006. gada lasītprasmes pētījums Latvijā – pamats uzskatīt, ka Latvijā ir daudz cilvēku ar lasīšanas traucējumiem
- „Pro Futuro” disleksijas atbalsta grupas misija – www.disleksija.lv


Autora komentārsAtvērt
Atlants