Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.04.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Preču deklarēšana', 1.
  • Referāts 'Preču deklarēšana', 2.
  • Referāts 'Preču deklarēšana', 3.
  • Referāts 'Preču deklarēšana', 4.
  • Referāts 'Preču deklarēšana', 5.
  • Referāts 'Preču deklarēšana', 6.
  • Referāts 'Preču deklarēšana', 7.
  • Referāts 'Preču deklarēšana', 8.
  • Referāts 'Preču deklarēšana', 9.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Muitas deklarācijas (VAD) būtība un loma    4
2.  Preču deklarēšanas kārtība    6
  Secinājumi un priekšlikumi    8
  Bibliogrāfiskais saraksts    9
Darba fragmentsAizvērt

IEVADS
Kopš 2004.gada 1.maija Latvijas robeža ar Krieviju un Baltkrieviju, kā arī lidosta, ostas un pieņemšanas - nodošanas dzelzceļa stacijas ir kļuvusi par Eiropas Savienības (ES) ārējo robežu. No 15 robežkontroles punktiem, kuri atrodas uz Latvijas sauszemes robežas, šīs funkcijas turpinās veikt vairs tikai pieci robežkontroles punkti. No 44 kā ES ārējie muitas kontroles punkti saglabāti vairs tikai 23. Latvijas un Igaunijas robeža, tāpat kā robeža ar Lietuvu, ir kļuvusi par ES dalībvalstu iekšējo robežu, uz kuras robežsardze turpinās kontrolēt personu plūsmu, bet muitas procedūru noformēšana un pastāvīga muitas kontrole tur netiek veikta.
Saskaņā ar Muitas likumu, Valsts ieņēmumu dienests administrē muitas lietas Eiropas Savienības normatīvajos aktos paredzētajā kārtībā. Muitas kontrolei ir pakļautas preces, kuras tiek ievestas ES muitas teritorijā un izvestas ārā no šīs teritorijas. Muitas kontroles laikā muitas iestādes var veikt muitas uzraudzības vai arī muitas kontroles pasākumus. Muitas uzraudzības pasākumi paredz vispārīgas muitas iestāžu darbības, lai nodrošinātu muitas noteikumu ievērošanu, kas piemērojami muitas kontrolei pakļautajām precēm. Piemēram, muitas uzraudzības pasākumus var piemērot precēm, kuras tiek transportētas saskaņā ar muitas procedūru Kopienas ārējais vai iekšējais tranzīts, - preču transportēšanas laikā. Muitas kontroles pasākumi paredz preču, dokumentu esamības un autentiskuma, kā arī uzņēmumu kontu un citu ierakstu pārbaudi, transportlīdzekļu apskati, bagāžas preču pārbaude, ko pārvieto attiecīgās personas, kā arī citu pārbaužu veikšanu, kuras piemērojamas muitas kontrolei pakļautajām precēm.
Tā kā autore referāta tēmu ir izraudzījusies par preču deklarēšanu, tad darbā tiks apskatīta, tās būtība un loma, kā arī deklarēšanas kārtība saskaņā ar Padomes 1992.gada 12.oktobra Regulas (EEK) Nr.2913/92 par Kopienu Muitas kodeksa izveidi (turpmāk - Padomes regula Nr.2913/92 jeb Muitas kodekss), kura 59.pants nosaka, ka visas preces, kuras paredzēts pakļaut muitas procedūrai, ir jādeklarē šai muitas procedūrai. Savukārt saskaņā ar Muitas kodeksa 182.panta 3.punktu muitas deklarācija jāiesniedz arī, ja tiek atpakaļizvestas (reeksportētas) preces, kas iepriekš pakļautas muitas procedūrai ar saimniecisku ietekmi.
Lai nodrošinātu robežu šķērsojošo preču dokumentu apstrādi iespējami īsā laikā, Latvijā ir uzsākta vienkāršoto muitas procedūru (vietējās muitošanas, vienkāršotās deklarēšanas) piemērošana, ko, kvalificējoties noteiktam statusam, izmanto arvien vairāk komersantu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants