• J.A.Komenska izvirzītās sabiedrības un skolu pārveidošanas idejas, to mūsdienīgums

     Novērtēts!

    Referāts4 Pedagoģija

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.04.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'J.A.Komenska izvirzītās sabiedrības un skolu pārveidošanas idejas, to mūsdienīgu', 1.
  • Referāts 'J.A.Komenska izvirzītās sabiedrības un skolu pārveidošanas idejas, to mūsdienīgu', 2.
  • Referāts 'J.A.Komenska izvirzītās sabiedrības un skolu pārveidošanas idejas, to mūsdienīgu', 3.
  • Referāts 'J.A.Komenska izvirzītās sabiedrības un skolu pārveidošanas idejas, to mūsdienīgu', 4.
  • Referāts 'J.A.Komenska izvirzītās sabiedrības un skolu pārveidošanas idejas, to mūsdienīgu', 5.
  • Referāts 'J.A.Komenska izvirzītās sabiedrības un skolu pārveidošanas idejas, to mūsdienīgu', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Bohēmijā 15. gadsimta otrā pusē (1467) nodibinājās brāļu draudze. Vēlāk Jans Amoss Komenskis, slavenais čehu pedagogs (1592-1670) bija tās bīskaps. Kustības atdzimšanu 18. gadsimta 20. gados Saksijā sekmēja piētisma idejas inteliģences aprindās. Brāļu draudzes atrada patvērumu grāfa N.L.Cincendorfa muižas teritorijā Hernhūtē (no šejienes nosaukums hernhūtieši). Cincendorfs kļuva par viņu pirmo bīskapu. Šajā draudzē akcentēja kristīgo mīlestību, sirsnīgumu, izlīdzinošo attieksmi pret visiem cilvēkiem. Savu mācību hernhūtieši centās popularizēt, sūtot sludinātājus uz visām pusēm - Šveici, Holandi, Grenlandi, Baltiju. .( www.liss.lv)

J.A. Komenskis ir autors darbam, kurš ir populārs līdz pat mūsu dienām.
LIELĀ DIDAKTIKA
Kas ietver universālu mākslu mācīt visiem visu, jeb drošs un rūpīgi pārdomāts veids, kā ikvienas kristiešu valsts visās kopienās, pilsētās un ciemos izveidot skolas, varētu apgūt zinātnes, pieņemties tikumībā, augt dievbijībā un tādejādi jaunības gados iemācīties visu pašreizējai un nākamajai dzīvei vajadzīgo.
DIDAKTIKAS MĀKSLAS NODERĪGUMS- pareizi izveidota didaktika ir vajadzīga: vecākiem, kuri līdz šim nav bijuši informēti, ko viņi var gaidīt no saviem bērniem, skolotājiem, kuru lielākā daļa nezina kā mācīt, un tādēļ, vēlēdamies pildīt savu pienākumu, ir mocījuši sevi centības vadīti, skolēniem, lai varētu viņus aizvadīt līdz zinātņu augstumiem, skolām, kuras ar pareizu metodi, varēs ne tikai saglabāt uzplaukuma stāvokli, bet arī nemitīgi pilnīgot. Valstij- pamatojoties uz Cicerona teikto „ Vai var sniegt valstij vēl lielāku un labāku dāvanu par to, kā mācīt un izglītot jauno paaudzi, jo sevišķi mūsu tikumības apstākļos un laikā, kad jaunatne ir tik samaitāta, ka tā jāiegrožo un jāapvalda kopīgiem spēkiem.” (Коменский Ян Амос. Избранные сочинения.- М.; Уцпедгиз 1955)…

Autora komentārsAtvērt
Atlants