Vērtējums:
Publicēts: 21.11.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Mācību principu un metožu savstarpējā saistība', 1.
  • Konspekts 'Mācību principu un metožu savstarpējā saistība', 2.
  • Konspekts 'Mācību principu un metožu savstarpējā saistība', 3.
  • Konspekts 'Mācību principu un metožu savstarpējā saistība', 4.
  • Konspekts 'Mācību principu un metožu savstarpējā saistība', 5.
  • Konspekts 'Mācību principu un metožu savstarpējā saistība', 6.
  • Konspekts 'Mācību principu un metožu savstarpējā saistība', 7.
  • Konspekts 'Mācību principu un metožu savstarpējā saistība', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Mācību principu un mācību metožu savstarpējā saistība L.Žukova skatījumā.
Mācību principa jēdziens. Mācību procesa pamalikumsakarības izpaužas didaktikas (mācību) principos. Princips ir pamatziņa, pamatprasība rīcībai, uzvedībai. Ar mācību principu saprotam mācību procesam izvirzītās pamatprasības, kuru izpilde nodrošina mācību procesa nepieciešamo efektivitāti. Mācību principi jāievēro, nosakot mācību mērķus, saturu un tā īstenošanas metodiku.
Mācību principi ir vēsturiski izveidojušies. Jau J.A.Komenska darbos ir izteiktas un pamatotas galvenās prasības mācību procesam principu veidā. J.A. Komenskis izvirzīja dabatbilstības principu kā vispārpedegoģisko principu. A.Distervēgs to papildināja ar kultūratbilstības principu. K.Ušinskis uzsvēra tautiskuma principu utt.
Mācību principi ir savstarpēji saistīti. Nepilnības kāda principa realizēšanā negatīvi atsaucas uz cita principa realizēšanu.
Mācību principu secībai ir sakars ar mācību procesa pamatkomponentu (mācību uzdevumi, saturs, stimulēšanas, mācību darbības organizēšanas un kontroles metodes, mācību līdzekļi, formas un rezultāti) secību. Katram mācību procesa pamatkomponentam ir savas pamatprasības (principi). …

Atlants