Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 18.05.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Konkurence ', 1.
  • Konspekts 'Konkurence ', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Konkurence- cīņa starp preču ražotājiem par izdevīgākiem preču ražošanas un realizācijas apstākļiem, iespēju gūt lielāku peļņu.
Pilnīga konkurence- apstākļos darbojas pieprasījuma un piedāvājuma likumi.
Tirgū darbojas daudz pircēju un pārdevēju, neviens indivīds nevar ietekmēt situāciju tirgū.
Pārdošanai tiek piedāvātas identiskas preces vai pakalpojumi.
Neviens no pircējiem vai pārdevējiem par tirgu nezin vairāk kā citi.
Gan pircēji, gan pārdevēji pēc vēlēšanās var atstāt tirgu.
Monopolistiskā konkurence- gadījumā ir daudz vienreizīgu preču. Pastāv tirgū ar daudziem pārdevējiem, kuri piedāvā līdzīgas, bet ne identiskas preces:
Vienlaikus var darboties daudzas firmas, arī mazās firmas.
Nav ierobežojumi jaunu firmu dibināšanai.
Unikālajām precēm ir tikai viens pārdevējs.
Liels uzsvars tiek likts un reklāmu.
Konkurence ir saistīta ar ražošanas regulēšanu, tiek meklētas iespējas ražot jaunas preces ar jaunām atšķirīgām īpašībām.…

Atlants