-
Mazo un vidējo uzņēmumu raksturojums Latvijā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 4 | |
Mazā un vidējā uzņēmējdarbība Latvijā | 5 | |
Mazo un vidējo uzņēmumu definīcijas | 5 | |
Mazo uzņēmumu priekšrocības | 6 | |
Problēmas, kas kavē uzsākt uzņēmējdarbību | 7 | |
Galvenās produkcijas noieta problēmas mazajiem uzņēmumiem | 7 | |
Galvenie mazo un vidējo uzņēmumu atbalsta instrumenti | 8 | |
Mazo un vidējo uzņēmumu organizāciju apvienība UAC | 8 | |
Hipotēku banka kreditē mazos uzņēmumus attīstības programmu ietvaros | 9 | |
Kāda veidosies mazo un vidējo uzņēmumu nākotne | 9 | |
Valsts diskriminē mazos uzņēmējus | 10 | |
Mazo un Vidējo uzņēmumu sadalījums pēc darbības veida | 11 | |
Nodarbināto skaits Latvijas mazjos un vidējos uzņēmumos | 11 | |
Mazie un vidējie uzņēmumi Latvijas pilsētās | 12 | |
Secinājumi | 14 | |
Izmantotā literatūra | 15 |
Uzņēmējdarbība ir ilgstoša vai sistemātiska ekonomiska darbība un kapitāla ieguldīšana, kas vērsta uz preču ražošanu, realizācijas darbu izpildi, tirdzniecību, pakalpojumu sniegšanu nolūkā iegūt peļņu.
Mazie uzņēmumi ir tirgus ekonomikas svarīgākie elementi un dinamiskākā un elastīgākā uzņēmējdarbības realizācijas forma. To dibināšanas forma ir ekonomiskās vides nepieciešams priekšnosacījums, kas veicina preču ražotāju un pakalpojumu uzņēmumu konkurences ražošanas un tirgus attiecību attīstību.
Mazie uzņēmumi ir spējīgi ātri reaģēt uz pieprasījuma izmaiņām, pārveidot produkcijas sortimentu un nodrošināt augstu efektivitāti un izdevumu ātru kompensēšanu.
Mazos uzņēmumus var dibināt visās tautsaimniecības nozarēs uz jebkuras īpašuma formas bāzes un veikt jebkuru uzņēmējdarbības veidu, izņemot likumā aizliegtos.…
Patstāvīgais studiju darbs uzņēmējdarbībā Mazie un vidējie uzņēmumi ir tirgus ekonomikā ir kā ‘’dzinējs’, kas neļauj tai noplakt. To dibināšana ir tirgus ekonomikas vides nepieciešams priekšnosacījums, kas veicina konkurenci un tirgus attiecību attīstību. Tēmu par Latvijas maziem un vidējiem uzņēmumiem es izvēlējos tāpēc, ka manam tēvam arī ir uzņēmums. Mani mērķi rakstot šo darbu ir: izpētīt kāda loma ir maziem un vidējiem uzņēmumiem tirgus ekonomikā; kas kavē mazo un vidējo uzņēmumu attīstību; kādi ir mazo un vidējo uzņēmumu plusi un mīnusi.