Vērtējums:
Publicēts: 18.01.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 12 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Žurnālu pirmsākumi Latvijā un to daudzveidība mūsdienās', 1.
  • Referāts 'Žurnālu pirmsākumi Latvijā un to daudzveidība mūsdienās', 2.
  • Referāts 'Žurnālu pirmsākumi Latvijā un to daudzveidība mūsdienās', 3.
  • Referāts 'Žurnālu pirmsākumi Latvijā un to daudzveidība mūsdienās', 4.
  • Referāts 'Žurnālu pirmsākumi Latvijā un to daudzveidība mūsdienās', 5.
  • Referāts 'Žurnālu pirmsākumi Latvijā un to daudzveidība mūsdienās', 6.
  • Referāts 'Žurnālu pirmsākumi Latvijā un to daudzveidība mūsdienās', 7.
  • Referāts 'Žurnālu pirmsākumi Latvijā un to daudzveidība mūsdienās', 8.
  • Referāts 'Žurnālu pirmsākumi Latvijā un to daudzveidība mūsdienās', 9.
  • Referāts 'Žurnālu pirmsākumi Latvijā un to daudzveidība mūsdienās', 10.
  • Referāts 'Žurnālu pirmsākumi Latvijā un to daudzveidība mūsdienās', 11.
  • Referāts 'Žurnālu pirmsākumi Latvijā un to daudzveidība mūsdienās', 12.
  • Referāts 'Žurnālu pirmsākumi Latvijā un to daudzveidība mūsdienās', 13.
  • Referāts 'Žurnālu pirmsākumi Latvijā un to daudzveidība mūsdienās', 14.
  • Referāts 'Žurnālu pirmsākumi Latvijā un to daudzveidība mūsdienās', 15.
  • Referāts 'Žurnālu pirmsākumi Latvijā un to daudzveidība mūsdienās', 16.
  • Referāts 'Žurnālu pirmsākumi Latvijā un to daudzveidība mūsdienās', 17.
  • Referāts 'Žurnālu pirmsākumi Latvijā un to daudzveidība mūsdienās', 18.
  • Referāts 'Žurnālu pirmsākumi Latvijā un to daudzveidība mūsdienās', 19.
  • Referāts 'Žurnālu pirmsākumi Latvijā un to daudzveidība mūsdienās', 20.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Preses izpētes vēsture    4
2.  Žurnālu attīstība Latvijā un to iedalījums    5
2.1.  Žurnālu iedalījums    5
2.2.  Žurnālu rašanās vēsture    6
3.  Žurnāli mūsdienās    8
3.1.  Žurnāli sievietēm    8
3.2.  Žurnāli vīriešiem    9
3.3.  Žurnāli bērniem un jauniešiem    10
3.4.  Žurnāli visai ģimenei    10
3.5.  Interešu žurnāli    12
4.  Aptaujas analīze    14
  Tēzes    16
  Izmantotā literatūra    17
  Pielikumi    18
  Anotācija    20
Darba fragmentsAizvērt

Piedāvātā informācija mūsdienās ir bezgala plaša, dinamiska un kolorīta. Taču jāatzīst, ka lielākajā vairumā tā ne tikai izglīto mūs, izklaidē mūs, bet arīdzan notrulina. Te autore domā par to, ka līdzās pasaules jaunumiem, politikas un ekonomikas analizēšanai mums pāri veļas vardarbības, bezgaumības, seksa un ļaunuma vilnis. Taču tā nav bijis vienmēr, un tieši tāpēc šī tēma ir saistoša. Mūsdienu sabiedrības vērtību un interešu maiņa spilgti atspoguļojas žurnālos. Lielā konkurence ar citiem masu medijiem (internets, televīzija, radio) ir noteikusi to, ka mūsdienās žurnāli vairs nav galvenie informācijas sniedzēji sabiedrībai, globalizācijas laikmetā tie ir pārtapuši par izklaides literatūru.
Laika gaitā prese un tās tematika ir mainījusies, to ietekmējušas laika dziņas, svarīgākie un aktuālie notikumi, mentalitāte un dzīves uztvere. Žurnālistam ir jāraksta par to, kas ir aktuāls tautai un sabiedrībai. Prese galvenokārt ir kā informācijas sniedzējs lasītajam un, pēc autores domām, tā ir, bija un būs aktuāls visām tautām un visos laikos. Autore uzskata, ka ikkatrs var kaut ko iemācīties no senčiem, kuri aizsāka tautas izglītošanu un apgaismošanu, jo pamatu pamatos viss jaunais ir labi aizmirsts vecais un, lai saprastu ko mācīties pašam, ir jāiedziļinās. Ar šo darbu viņa vēlas izzināt pati un sniegt noderīgu informāciju cilvēkiem kam tā varētu noderēt. Autores nākotnes nodomi saistīti ar žurnālistiku, tāpēc viņa nolēma izpētīt ar ko viss sācies.
Zinātniski pētnieciskā darba mērķis: izpētīt žurnālu attīstības vēsturi Latvijā un to daudzveidību mūsdienās. Autore izvirzījusi hipotēzi, ka žurnālu mērķi, lasītāju gaume un žurnālu piedāvājums gadu laikā ir ļoti mainījušies. Zinātniski pētnieciskā darba uzdevumi ir:
1.Uzzināt, kā attīstījušies žurnāli Latvijā kopš pirmo laikrakstu iznākšanas brīža.
2.Kas ietekmējis žurnālu attīstību un kā tie ietekmējuši sabiedrību un tās uzskatus.
3.Apkopot informāciju par žurnāliem mūsdienās.
4.Veikt skolēnu anketēšanu un apkopot rezultātus.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants