Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.02.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Uzņēmuma konkurences analīze', 1.
  • Referāts 'Uzņēmuma konkurences analīze', 2.
  • Referāts 'Uzņēmuma konkurences analīze', 3.
  • Referāts 'Uzņēmuma konkurences analīze', 4.
  • Referāts 'Uzņēmuma konkurences analīze', 5.
  • Referāts 'Uzņēmuma konkurences analīze', 6.
  • Referāts 'Uzņēmuma konkurences analīze', 7.
  • Referāts 'Uzņēmuma konkurences analīze', 8.
  • Referāts 'Uzņēmuma konkurences analīze', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Pircēju (patērētāju, klientu) segmentēšana, mērķtirgus noteikšana
Veiksmīgai konkurences analīzei nepieciešams veikt saldējuma pircēju segmentēšanu. Saldējumam ir patēriņa un biznesa tirgus. Aptuveni 10-15% saldējuma iepērk kafejnīcas un restorāni, kas ir mazs rādītājs salīdzinājumā ar citām ES valstīm. Pārējo saldējumu patērē privātpersonas, kuru segmentēšanu var veikt pēc sekojošiem raksturlielumiem:
Dzimuma – kaut gan sievietes patērē saldumus vairāk kā vīrieši (attiecīgi 53% un 47%), tomēr vīrieši saldējumu ir iecienījuši vairāk kā sievietes (attiecīgi 55% un 45%). Arī asociācijas ar saldējumu katram dzimumam ir atšķirīgas. 58,6% sievietes biežāk asociē saldējumu ar bērnību, 18% ar ģimeni un 10,6% ar draugiem. Savukārt vīriešiem saldējums daudz vairāk nekā sievietēm izraisa asociācijas ar pavadīto laiku vienatnē (attiecīgi 18,6% un 5%).
Vecuma :
Bērni ir lētākā saldējuma auditorija divu iemeslu pēc. Pirmkārt kāda nu kuram tā kabatas nauda. Tāpēc bērni parasti izvēlas lētāko saldējumu. Otrkārt, kad bērns pieaugušajam lūdz saldējumu, parasti tiek izvēlēts kāds no lētākajiem, neskatoties uz marku.
Jaunieši ir ļoti atvērti visam jaunajam. Viņi labprāt izmēģinās jaunas garšas un tāpat kā bērni, aktīvi reaģēs uz reklāmu.
Pieaugušajiem ir daži mīļākie saldējumi, no kuriem viņš tik viegli neatsakās, un kādu jaunu, nezināmu, pat ja tas ir lētāks, izvēlēties neriskē.
Gados vecāki cilvēki lielākoties konservatīvi pirks to pašu saldējumu, ko bērnībā (piem. „Pols”)
Ģimenes stāvokļa – ģimenei pārsvarā tiks iegādāts saldējums lielākā iepakojumā, bet neprecētie pirks porciju saldējumus.
Ienākumu līmeņa – Ienākumu līmenis ietekmē saldumu izvēli. Saldējums ir viens no lētākajiem našķiem, tāpēc iedzīvotāji ar zemākiem ienākumiem vairāk dos priekšroku saldējumam nevis, piemēram, šokolādei. Saldējumam primārais nav cena, bet kvalitāte. Tomēr patērētāji ar zemāku ienākumu līmeni centīsies apmierināt vēlmi pēc saldējuma par zemāku cenu.
Izvēles kritērija – saldumiem tas ir būtisks rādītājs, jo patērētājs pērkot saldumus, vēlas sevi palutināt. Latvijā galvenais izvēles kritērijs saldējumam ir tā garša (90%), cenu atstājot otrajā plānā. Tomēr, samazinoties iedzīvotāju pirktspējai novērojams zemā cenu segmenta saldējuma tirdzniecības apjomu pieaugums.

Autora komentārsAtvērt
Atlants