Vērtējums:
Publicēts: 12.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Piedāvājums un pieprasījums', 1.
  • Konspekts 'Piedāvājums un pieprasījums', 2.
  • Konspekts 'Piedāvājums un pieprasījums', 3.
  • Konspekts 'Piedāvājums un pieprasījums', 4.
  • Konspekts 'Piedāvājums un pieprasījums', 5.
  • Konspekts 'Piedāvājums un pieprasījums', 6.
  • Konspekts 'Piedāvājums un pieprasījums', 7.
  • Konspekts 'Piedāvājums un pieprasījums', 8.
  • Konspekts 'Piedāvājums un pieprasījums', 9.
  • Konspekts 'Piedāvājums un pieprasījums', 10.
  • Konspekts 'Piedāvājums un pieprasījums', 11.
  • Konspekts 'Piedāvājums un pieprasījums', 12.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Pieprasījums    4
  Galīgā derīguma mazināšanās efekts    4
  Pieprasījuma elastība    5
  Piedāvājums    8
  Piedāvājuma elastība    10
  Tirgus līdzsvars    11
  Secinājumi    12
  Izmantotie materiāli    13
Darba fragmentsAizvērt

Viss mūsu dzīvē saistās ar piedāvājumu un pieprasījumu, ne velti kāds ekonomists ir teicis: „Pat no papagaiļa var uztaisīt ekonomistu – viņam ir jāmācās tikai divi vārdi “pieprasījums” un “piedāvājums””. Tā arī ir, jo visa ekonomika balstās uz pieprasījumu un piedāvājumu un no tā izrietošajām sekām. Mūsdienu tirgus ir piedāvājuma un pieprasījuma saskaņošanas sistēma ar visai sarežģītu infrastruktūru. Preču pirkšana un pārdošana tiek saskaņota ne vien noslēgtā telpā, bet arī starpvalstu līmenī. Paralēli pastāv divi tirgi, preču tirgus un ražošanas resursu tirgus. Un abu tirgu starpā pastāv pieprasījums un piedāvājums.
Pieprasījuma grafiskais modelis, kur P ir cena un O ir apjoms. Pēc attēla var redzēt, ka samazinoties cenai palielinās pieprasījuma apjoms, un otrādi palielinoties cenai pieprasījuma apjoms samazinās. Ir vairāki ārpuscenu faktori, kas ietekmē pasu pieprasījumu pārvietojot pieprasījuma līkni pa labi, vai pa kreisi.
Pieprasījumu ietekmē šādi ārpuscenu faktori:
patērētāja ienākumi;
citu preču cenas;
subjektīvais preču novērtējums,
patērētāja ienākumi (ienākumu pieaugums palielinās normālu preču pieprasījumu, bet samazināsies mazvērtīgu preču pieprasījums).
Galīgā derīguma mazināšanās efekts
Galējā derīguma mazināšanās efekts – sasniedzot noteiktu līmeni, apmierinājums kādas preces vai pakalpojuma izmantošanas gaitā sāk mazināties.
Piemērs: skolēnam piedāvā ēst cepumus un lūdz katru no apēstajiem novērtēt. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants