Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.06.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Saskanīgās mērķēšanas pamatprincipi', 1.
  • Konspekts 'Saskanīgās mērķēšanas pamatprincipi', 2.
  • Konspekts 'Saskanīgās mērķēšanas pamatprincipi', 3.
  • Konspekts 'Saskanīgās mērķēšanas pamatprincipi', 4.
  • Konspekts 'Saskanīgās mērķēšanas pamatprincipi', 5.
  • Konspekts 'Saskanīgās mērķēšanas pamatprincipi', 6.
  • Konspekts 'Saskanīgās mērķēšanas pamatprincipi', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Viens no uzņēmējdarbības principiem ir darbības turpināšanas princips, ne tikai, lai uzņēmums pastāvētu šodien, bet arī nākotnē. Mērķu nospraušana palīdz to īstenot. Ar mērķiem tiek definēta uzņēmuma tuvākā un tālākā nākotne, nosprausti virzieni, kuros doties un attīstīties. Mērķi stimulē darbībai, pretējā gadījumā varētu runāt tikai par eksistēšanu, jo bezmērķīga darbība neparko vairāk neliecina. Apkārtējā uzņēmējdarbības vidē jācenšas pamanīt visas radušās izdevības, jāizvairās no dažādiem draudiem, un mērķi palīdz to īstenot.
Mērķis - iepriekš paredzēts (iedomāts, iegribēts) cilvēka darbības rezultāts, kuru sasniegšanai viņi ir pievērsušies;
cerētais un gaidītais kādu centienu rezultāts (stāvoklis, ko darbības subjekts cenšas, centies vai centīsies sasniegt). (Andris Klauss Zinības vadītājam, Preses nams 2002, 246.lpp)
Uzņēmuma mērķis ir tā uzņemtais kurss plašajā konkurences okeānā, tas ļauj uzņēmumam izdzīvot dažnedažādos apstākļos.
Procesu, kurā tiek meklēti mērķi, izdarīta izvēle, tie tiek apstiprināti sauc par mērķēšanu. Mērķēšanas process ir saistīts ar visu uzņēmumā notiekošo, kā arī vēl plānoto.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants