Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Valsts pamatizglītības standarts. Anotācija', 1.
  • Eseja 'Valsts pamatizglītības standarts. Anotācija', 2.
  • Eseja 'Valsts pamatizglītības standarts. Anotācija', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Izlasot valsts pamatizglītības standartu, es secināju, ka jebkurām skolotājam ir vajadzīgs ievērot visas standarta principus un uzdevumus. Skolotājām ir jāsniedz informāciju atbilstoši bērna prasmēm un spējām.
Skolotājām ir nepieciešams zināt valsts pamatizglītības standartu, lai noteiktu galvenos virzienus izglītības procesa organizēšanai. Pedagogiem ir jāveic savu darbību tā, lai panāktu galvenos pamatizglītības mērķus: katra skolēna harmoniskas personības veidošana un attīstība, sekmēt skolēna atbildīgu attieksmi pret sevi, ģimeni, līdzcilvēkiem, tautu, tēvzemi, veidot pamatu tālākai izglītībai, nodrošināt dzīvei nepieciešamo zināšanu un prasmju apguve.
Valsts pamatizglītības standartā ir ļoti labi izklāsti pamatizglītības galvenie uzdevumi: mācīties izprast, pārbaudīt un novērtēt savas spējas dažādās jomās, gūt radošās darbības pieredzi, attīstīt paškontroli un pašdisciplīnu, apgūt valodas un matemātikas pamatprasmes, informācijas tehnoloģijas, vispārīgās mācību prasmes u.c. Standartā arī ir minēts, ka ļoti liela nozīme ir skolas videi, psiholoģiskajai un morālajai gaisotnei, kas ietekmē skolēna mācīšanās motivāciju un darba kvalitāti. Skolas vidē ir vajadzīga sadarbība, cieņa, savstarpēja uzticība un labvēlība starp skolotāju un skolēniem, kā arī viņu vecākiem, tad var panākt, lai skolēns justu un noticētu tam, ka viņš var izdarīt daudz. Ar labvēlīgu un optimisko gaisotni stundā bērns jūt drošību un aizsardzību – bērns mēģina, kļūdās un mācās no savām un citu kļūdām.
Skolotājām ir tiesības izstrādāt savas izglītības programmas, atbilstoši apstākļiem un vajadzībām, var izvēlēties dažādus metodes izglītības realizācijai.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants