Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.08.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Oligopols: raksturojums, modeļi. Kurno līdzsvars', 1.
  • Referāts 'Oligopols: raksturojums, modeļi. Kurno līdzsvars', 2.
  • Referāts 'Oligopols: raksturojums, modeļi. Kurno līdzsvars', 3.
  • Referāts 'Oligopols: raksturojums, modeļi. Kurno līdzsvars', 4.
  • Referāts 'Oligopols: raksturojums, modeļi. Kurno līdzsvars', 5.
  • Referāts 'Oligopols: raksturojums, modeļi. Kurno līdzsvars', 6.
  • Referāts 'Oligopols: raksturojums, modeļi. Kurno līdzsvars', 7.
  • Referāts 'Oligopols: raksturojums, modeļi. Kurno līdzsvars', 8.
  • Referāts 'Oligopols: raksturojums, modeļi. Kurno līdzsvars', 9.
  • Referāts 'Oligopols: raksturojums, modeļi. Kurno līdzsvars', 10.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
1.  Oligopola tirgus raksturojums    3
2.  Oligopola tirgus modeļi    5
2.1.  Lauztā pieprasījuma līkne    5
2.2.  Kurno līdzsvars    6
  Secinājumi    9
  Izmantotā literatūra un informācijas avoti    10
Darba fragmentsAizvērt

Oligopolu tirgus ir nepilna tirgus forma, kurā neliels skaits ražotāju (daži ražotāji), Oligopols ir grieķu izcelsmes vārds: oligos – „daži”, poleo – „pārdevēji”.
Oligopoliem izplatītākais ir piedāvājuma oligopols un to raksturo sekojošas pazīmes:
1. Tirgus piedāvājuma pusi pārstāv daži relatīvi lieli dalībnieki, kurus sauc par oligopolistiem, kuri var ietekmēt tirgus piedāvājumu. Otrās puses dalībnieku skaits var būt neierobežots līdz dažiem, kuri šajā situācijā ir pieprasītāji, kuru individuālais pieprasījums ir ļoti mazs un nevar ietekmēt kopējo tirgus pieprasījumu, un pieprasījuma līkne ir ar negatīvu kāpumu. Ja pieprasījuma pusi pārstāv daži dalībnieki, to sauc par oligopsonu.
2. Piedāvājuma tirgū oligopolisti var konkurēt savā starpā, pirmkārt, ar viendabīgu preci, piemēram, čugunu, alumīniju, cementu u.tml., otrkārt, ar neviendabīgu preci, piemēram, automašīnas, televizori, riepas, cigaretes u.c. Pirmajā gadījumā pircējam nav izvēles, jo visi piedāvātāji piedāvā preci ar vienādām īpašībām un pazīmēm, ko sauc par viendabīgu oligopolu. Otrajā gadījumā, pircējam rodas izvēles iespējas preces iegādē (dažāds iesaiņojums, kvalitāte u.c.), to sauc par neviendabīgu oligopolu. Oligopolu tirgū svarīga ir preces reklāma.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants