Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.10.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Sadales kanāli un produktu pārvietošana', 1.
  • Konspekts 'Sadales kanāli un produktu pārvietošana', 2.
  • Konspekts 'Sadales kanāli un produktu pārvietošana', 3.
  • Konspekts 'Sadales kanāli un produktu pārvietošana', 4.
  • Konspekts 'Sadales kanāli un produktu pārvietošana', 5.
  • Konspekts 'Sadales kanāli un produktu pārvietošana', 6.
  • Konspekts 'Sadales kanāli un produktu pārvietošana', 7.
Darba fragmentsAizvērt

Sadales kanāls sastāv no cilvēkiem un firmām, kas iesaistīti preces īpašuma tiesību nodošanas procesā no ražotāja līdz galējam patērētājam. Sadales kanāls ietver preces ražo­tāju un galējo patērētāju, un bieži vien starpniekus, piemēram, mazumtirgotājus un vai­rumtirgotājus
Bez ražotājiem, starpniekiem un galējiem patērētajiem sadales procesā piedalās ari bankas, apdrošināšanas sabiedrības, precu uzglabāšanas firmas un transporta sabiedrī­bas. Bet tām nepieder īpašuma tiesības uz preci, tās nav aktīvi iesaistītas pirkšanas un pārdošanas pasākumos.
Līdzīgām firmām bieži ir atšķirīgi sadales kanāli. Uzņēmumi vēlas, lai sadales kanāls ne tikai apmierinātu pircēju vajadzības, bet ari nodrošinātu iespēju konkurēt ar citam fir­mām. Dažas firmas iegūst priekšrocības tieši ar saviem atšķirīgajiem kanāliem. Lai vei­dotu kanālus, kas apmierina pircējus, un spētu izturēt konkurenci, nepieciešama orga­nizēta pieeja.
Pieņemot lēmumu par kanāla izveidi, jāpieņem četri apakšlēmumi.
1. Sadalos stratēģijas noteikšana
Kanāla stratēģija jāveido visa tirgzinības komplekso elementu konteksti (prece, cena, virzīšanas tirgū metodes, tirgus veida). Visā tirgzinības programmā ir svarīgi ņemt vēra konkurentu skaitu, sortimentu, sadales metodes.
2. Sadales kanāla veida izvēle
Firmai jāizlemj, vai kanālā tiks izmantoti starpnieki, un. ja tiks. tad kādi, jānovērtē preču daudzums, starpniekiem veicamas funkcijas, teorētiskie ierobežojumi likumdošana.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants