Vērtējums:
Publicēts: 12.08.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Zinātniskā darba metodes', 1.
  • Konspekts 'Zinātniskā darba metodes', 2.
  • Konspekts 'Zinātniskā darba metodes', 3.
  • Konspekts 'Zinātniskā darba metodes', 4.
  • Konspekts 'Zinātniskā darba metodes', 5.
  • Konspekts 'Zinātniskā darba metodes', 6.
  • Konspekts 'Zinātniskā darba metodes', 7.
  • Konspekts 'Zinātniskā darba metodes', 8.
  • Konspekts 'Zinātniskā darba metodes', 9.
  • Konspekts 'Zinātniskā darba metodes', 10.
  • Konspekts 'Zinātniskā darba metodes', 11.
  • Konspekts 'Zinātniskā darba metodes', 12.
  • Konspekts 'Zinātniskā darba metodes', 13.
  • Konspekts 'Zinātniskā darba metodes', 14.
Darba fragmentsAizvērt

Pētījums ir regulatīvi sakārtota darbība, lai iegūtu jaunas zināšanas par problēmu – problēmas atrisinājumam ir jāiekļauj jauninājumu. Jauninājumam parasti ir jābūt priekšmetīgam – viens objekts var dot vairākus priekšmetus, tāpēc tas ir skaidri jāizsaka. Teksts, kas ir uztverams kā jauninājums, jāatspoguļo kā process. Pētījumi var būt fundamentāli vai praktiskie.
Jāatceras arī, ka pētījumu ir iespējams veikt gan pēc naturālistiskās, gan antinaturālistiskās pieejas. Naturālistiskā piedāvā pētījumā izmantot dabas zinātņu pētīšanai paredzētās metodes. Šeit gan uzreiz jāsaka, ka tas ir visai apgrūtinoši, jo, ja novērojumu var veikt, tad grūti ir ar eksperimentu. Sociālās grupās eksperimentus nevar veikt, jo tas ir nehumāni, tas savukārt apgrūtina naturālistiskās metodes izmantošanu pētījumā. Poppers aizstāv antinaturālisma ieeju – tai tomēr raksturīga neobjektivitāte un holisms.
Novērošana ir pētīšanas pirmais posms, un tās uzdevums ir iegūt sākotnējo informāciju par pētāmās parādības atsevišķām vienībām, lai pēc tam to varētu izmantot statistiskās pētīšanas nākamiem diviem posmiem – apkopošanai un gala mērķim (analīzei).…

Autora komentārsAtvērt
Atlants