Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.09.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 10 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Logopēdija', 1.
  • Referāts 'Logopēdija', 2.
  • Referāts 'Logopēdija', 3.
  • Referāts 'Logopēdija', 4.
  • Referāts 'Logopēdija', 5.
  • Referāts 'Logopēdija', 6.
  • Referāts 'Logopēdija', 7.
  • Referāts 'Logopēdija', 8.
  • Referāts 'Logopēdija', 9.
  • Referāts 'Logopēdija', 10.
  • Referāts 'Logopēdija', 11.
  • Referāts 'Logopēdija', 12.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Ievads    2
2.  Valodas un runas sākums ikkatra dzīvē    3
3.  Runas un valodas traucējumu cēloņi    3
4.  Kritiskie vecuma periodi ,kad jāpievērš pastiprināta uzmanība runas traucējumiem    5
5.  Ko par runas traucējumiem domāja senie „gudrie”    6
6.  Traucējumu klasifikācija    6
7.  Secinājumi    9
8.  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    10
Darba fragmentsAizvērt

Kas ir logopēdija?
Termins logopēdija cēlies no grieķu valodas un nozīmē – logos- vārds ,paideo –audzināt, mācīt.(Pareizas runas audzināšana).
Logopēdija ir zinātne par runas traucējumiem ,par to atklāšanu un novēršanu ar speciālu apmācības un audzināšanas paņēmieniem.
Logopēdijas ietvaros tiek izzināti runas darbības un valodas attīstības traucējumi, analizēti to iespējamie cēloņi ,struktūra ,un izstrādāti speciāli koriģējoši paņēmieni un metodes.
Galvenie logopēdijas uzdevumi ir:
Izpētīt runas darbības attīstību dažādu runas traucējumu gadījumus, izstrādāt runas traucējumu pedagoģiskās diagnostikas metodes ,pilnveidot runas traucējumu profilakses metodes un pilnveidot logopēdiskās
palīdzības organizāciju.(5.)
Visa pamatā ir bērna valodas attīstība saskarsmē ar apkārtējiem cilvēkiem ,it īpaši liela loma ir vecāku valodas prasmei ,kura būs par pamatu bērna turpmākai valodas apguvei. Vecākiem vajadzētu būt pirmajiem kuri pamana sava bērna valodas traucējumus un vērsties pie speciālista pēc konsultācijas jeb padoma. Šie speciālisti noteikti ieteiks vecākiem pieņemt savu bērnu tādu kāds viņš ir ,lai bērns nejustos ģimenē atšķirīgs vai viņam nerastos diskomforta sajūta savas runas vai valodas dēļ.
Runas un valodas traucējumi bērnu negatīvi ietekmēs saskaņā ar psihisko attīstību ,atstāj iespaidu uz uzvedību ,var arī iespaidot intelektuālo attīstību ,var traucēt personības pilnveidošanos ,kavēt dzimtās valodas sekmīgu apguvi un radīt šķēršļus profesijas izvēlē(3.,.51.)

Autora komentārsAtvērt
Atlants