Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.11.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Cilvēka dzīves cikli', 1.
  • Referāts 'Cilvēka dzīves cikli', 2.
  • Referāts 'Cilvēka dzīves cikli', 3.
  • Referāts 'Cilvēka dzīves cikli', 4.
  • Referāts 'Cilvēka dzīves cikli', 5.
  • Referāts 'Cilvēka dzīves cikli', 6.
  • Referāts 'Cilvēka dzīves cikli', 7.
  • Referāts 'Cilvēka dzīves cikli', 8.
  • Referāts 'Cilvēka dzīves cikli', 9.
  • Referāts 'Cilvēka dzīves cikli', 10.
  • Referāts 'Cilvēka dzīves cikli', 11.
  • Referāts 'Cilvēka dzīves cikli', 12.
  • Referāts 'Cilvēka dzīves cikli', 13.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Cilvēks no dzimšanas līdz nāvei    4
2.  Pusaudža un agrīnās jaunības periods – identitātes meklējumu posms    7
2.1.  Pusaudža vecumposms (11 – 15 gadi)    7
2.2.  Agrīnās jaunības vecumposms (15 – 18 gadi)    10
  Secinājumi    12
  Izmantotā literatūra    13
Darba fragmentsAizvērt

IEVADS
Kas ir cilvēka būtība? Kāda ir cilvēka daba? Kas es esmu? Šie jautājumi nodarbinājuši cilvēku prātus jau kopš tā eksistences sākuma.
Katrs cilvēks ir kā mehānisms – ļoti smalks un precīzs. Cilvēks kā bioloģiska būtne tikai socializējoties sabiedrībā pārvēršas personībā. Mūsdienu psiholoģija gan nedod viennozīmīgu atbildi uz jautājumu, kas ir cilvēks kā personība.
“Pie personības attīstības faktoriem psihologi pieskaita vajadzības pēc jauniem iespaidiem un vajadzības pēc saskarsmes jeb vajadzības pēc emocionāla kontakta.” [5; 69]
Īpaši aktuālas, manuprāt, tieši šīs personības vajadzības – saskarsme, jauni iespaidi, emocionāls kontakts, ir tieši pusaudžu un jauniešu vecumposmā. Arī teorijas un prakses pieredze apliecina, ka jautājums par pilnīgāku sevis pašrealizāciju īpaši aktuāls ir jauniešu vecumposmā. Izņēmums nav arī pašreizējā Latvijas sabiedrība. Turklāt jauniešu vecumā jau ir iespējams runāt par pietiekoši izveidojušos Es koncepciju, jo šajā laikā notiek bioloģiskā un sociālā nobriešana.
“Es koncepcija ir relatīvi patstāvīga, vairāk vai mazāk apzināta priekšstatu sistēma par sevi, šo priekšstatu sistēmu mēs pārdzīvojam kā neatkārtojamu veselumu.” [3; 129]
Savas individuālās būtības un iekšējās pasaules, savu domu, jūtu un uzvedības apzināta izzināšana un vērtēšana kļūst iespējama tikai pusaudžu vecumā. Tā kā pusaudžu un jauniešu vecumposmi ir cieši saistīti, robežas starp tiem ir izplūdušas. Pusaudžu vecumposmā veidojas vecumposmam raksturīgas īpatnības, bet jauniešu vecumposmā notiek to stabilizācija, nostiprināšanās un pilnveidošanās. Pamatojoties uz šīm atziņām un arī uz to, ka man dēls ir šajā vecumā, tika izvēlēts šis vecumposms. Taču vispirms pieskaršos visiem cilvēka dzīves posmiem un aktuālākajam tajos.

1. CILVĒKS NO DZIMŠANAS LĪDZ NĀVEI
Visu cilvēka dzīves ciklu iedala vairākos posmos un katram cilvēka dzīves attīstības posmam piemīt raksturīgas iezīmes.
Posmu iedalījums psihologu vidū atšķiras. Z.Freids izdalījis piecas attīstības stadijas, E.Eriksons - astoņas personības attīstības stadijas. Es pieskaršos astoņām cilvēka dzīves attīstības stadijām:
1.stadija – zīdaiņa vecums (0 – 1 g.)

Autora komentārsAtvērt
Atlants