Vērtējums:
Publicēts: 12.11.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Mūžizglītība, tās mērķi, uzdevumi, problēmas', 1.
  • Referāts 'Mūžizglītība, tās mērķi, uzdevumi, problēmas', 2.
  • Referāts 'Mūžizglītība, tās mērķi, uzdevumi, problēmas', 3.
  • Referāts 'Mūžizglītība, tās mērķi, uzdevumi, problēmas', 4.
  • Referāts 'Mūžizglītība, tās mērķi, uzdevumi, problēmas', 5.
  • Referāts 'Mūžizglītība, tās mērķi, uzdevumi, problēmas', 6.
  • Referāts 'Mūžizglītība, tās mērķi, uzdevumi, problēmas', 7.
  • Referāts 'Mūžizglītība, tās mērķi, uzdevumi, problēmas', 8.
  • Referāts 'Mūžizglītība, tās mērķi, uzdevumi, problēmas', 9.
  • Referāts 'Mūžizglītība, tās mērķi, uzdevumi, problēmas', 10.
  • Referāts 'Mūžizglītība, tās mērķi, uzdevumi, problēmas', 11.
  • Referāts 'Mūžizglītība, tās mērķi, uzdevumi, problēmas', 12.
  • Referāts 'Mūžizglītība, tās mērķi, uzdevumi, problēmas', 13.
  • Referāts 'Mūžizglītība, tās mērķi, uzdevumi, problēmas', 14.
  • Referāts 'Mūžizglītība, tās mērķi, uzdevumi, problēmas', 15.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Ievads    3
2.  Mūžizglītības būtība un mērķis    5
3.  Mūžizglītības attīstība    8
4.  Mūžizglītības problēmas    11
5.  Secinājumi    14
6.  Izmantotās literatūras saraksts    16
Darba fragmentsAizvērt

Mūžizglītība tēma, kuru izvēlēties mani mudināja interese, par vai tiešām nepārtrauktu tieksmi apgūt kaut ko jaunu var nosaukt par mūžizglītību.
Varbūt, tas būs pārāk personīgi, bet es tomēr, gribu atzīties, ka būdama maza meitene es ļoti sapņoju kļūt par skolotāju, īsti pat nevaru pateikt, ar ko šī vēlme bija saistīta, jo manā ģimenē nav neviena skolotāja, tomēr, tāds sapnis man bija. Jāsaka, ka vēl ejot bērnudārzā, es šo mazo sapni arī kaut kādā veidā īstenoju, jo man ļoti patika pamācīt pārējos grupiņas bērnus, kā arī, ja biju iemācījusies ko jaunu, tad es savas jauniegūtās prasmes mēģināju arī mācīt pārējiem. Šobrīd, sākot rakstīt šo referātu, es savā ziņā mēģinu šo bērnības sapni izskaidrot ar to, ka manī nepārtraukti sēž tas bērns, kurš izziņa pasauli un katru mirkli sevi pilnveido ar jaunām zināšanām. Laikam jau tāpēc, es ne mirkli nespēju nosēdēt uz vietas, tāpēc, es pēc bakalaura grāda iegūšanas sāku studēt maģistrantūrā, tāpēc, es lasu, un daru to ar lielu prieku, tāpēc, ka es nespēju atteikties no vēlmes sevi pilnveidot.
Tomēr atgriežoties pie referāta temata, manuprāt būtu svarīgi atzīmēt, ka pastāv daudz un dažādi izglītības veidi, piemēram, augstākā izglītība, vidējā izglītība akadēmiskā izglītība, profesionālā izglītība, interešu izglītība, pieaugušo izglītība. Šeit svarīgi ir paskaidrot, ka Latvijas Republikas likumā „Izglītības likums” 1.panta 4.punktā izglītība ir definēta šādi: „Izglītība - sistematizētu zināšanu un prasmju apguves un attieksmju veidošanas process un tā rezultāts. Izglītības process ietver mācību un audzināšanas darbību. Izglītības rezultāts ir personas zināšanu, prasmju un attieksmju kopums”1. Var secināt, ka mūžiglītība ir viens no izglītības veidiem.
Jēdzienam „mūžizglītība” ir daudz un dažādi skaidrojumi. Vienu no mūžizglītības jēdziena variantiem 1981.gadā piedāvāja Kross – mūžizglītība ir process, kurā cilvēks attīsta savas zināšanas, prasmes, un attieksmes visa mūža garumā. Tomēr, Kross mūžizglītību ir definējis arī nedaudz emocionālāk, sakot, ka „mūžizglītība ir pašu virzīta izaugsme, kas nozīmē saprast sevi un pasauli, tas, savukārt, nozīmē, apgūt prasmes un spējas – vienīgās īsteni patiesās vērtības, kuras nekad nevar zaudēt, tātad tas nozīmē - investēt pašam sevī; mūžizglītība nozīmē gūt prieku atklājot, ka kaut kas tiešām iznāk, sākot apzināties kādu jaunu skaistumu pasaulē, kaut ko radīt pašam vai ar kādu kopā”.…

Atlants