Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.04.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Mārketinga vide, tās faktoru analīze un vērtēšana', 1.
  • Konspekts 'Mārketinga vide, tās faktoru analīze un vērtēšana', 2.
  • Konspekts 'Mārketinga vide, tās faktoru analīze un vērtēšana', 3.
  • Konspekts 'Mārketinga vide, tās faktoru analīze un vērtēšana', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Uzņēmuma tirgus mērķu īstenošana ir atkarīga ne tikai no mārketinga darbībām, bet arī no mainīgās un nenoteiktās vides. Mārketinga vide ir organizācijas darbību ietekmējošo labvēlīgo un nelabvēlīgo faktoru kopums, kuri izraisa nepieciešamību tos izmantot vai pārvarēt, lai īstenotu mārketinga mērķus.
Mārketinga iekšējā vide 1ir atkarīga no šādiem faktoriem:
Institucionālais menedžments jeb augstākā līmeņa menedžeri - salīdzinoši neliela administrācijas grupa, kas kontrolē organizācijas darbību. Šie menedžeri pieņem lēmumus par jaunu objektu celtniecību, jaunu tirgu apgūšanu, jaunu produktu veidu ražošanu u.tml. Starp viņiem ir arī mārketinga menedžeri, kuri pieņem lēmumus par mārketinga darbībām.
Finansu dienests - ir atbildīgs par dažādo biznesa darbību rentabilitātes vērtējumu. Tā darbinieki nelabprāt piekrīt mārketinga izmaksu palielināšanai, jo nesaskata šo darbību nozīmīgumu.
Zinātniskās pētniecības daļa – parasti strādā zinātnieki un speciālisti, kuri vairāk interesējas par preču tehniskajiem raksturlielumiem.
Sagādes daļa parasti ir atbildīga par organizācijas apgādi ar ražošanas līdzekļiem kas iegādāti par iespējami zemākām cenām vajadzīgajā daudzumā un kvalitātē.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants