Vērtējums:
Publicēts: 08.02.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 10 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 1.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 2.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 3.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 4.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 5.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 6.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 7.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 8.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 9.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 10.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 11.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 12.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 13.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 14.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 15.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 16.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 17.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 18.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 19.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 20.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 21.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 22.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 23.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 24.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 25.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 26.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 27.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 28.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 29.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 30.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 31.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 32.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 33.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 34.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 35.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 36.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 37.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 38.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 39.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 40.
  • Referāts 'Mākslinieciskā analīze Jāzepa Vītola kora balādei "Beverīnas dziedonis"', 41.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  VISPĀRĒJĀ ANALĪZE    5
  Skaņdarba saturs, ideja, galvenā doma    5
  Īsas ziņas par teksta autora daiļradi    5
  Poētiskā teksta rašanās vēsture, ideja, tēli    7
  Kora teksta un literārā pirmavota salīdzinājums    9
  Komponisti, kas izmantojuši šo tekstu    11
  Īsas ziņas par komponista biogrāfiju un daiļradi    11
  Skaņdarba rašanās vēsture, tā loma komponista daiļradē    15
  Skaņdarba žanrs    17
  Rakstības stils    17
  Tonālais plāns    17
  Metroritmika, pauzes, temps, agoģika    18
  Melodijas un balsvedības raksturojums, intervālika    19
  Harmonija, akordu, intervālu salikums    20
  Dinamika, akcenti    21
  Forma. Teksta, mūzikas valodas un formas atbilstība    23
  PAVADĪJUMA ANALĪZE    26
  VOKĀLĀ ANALĪZE    29
  Kora tips un veids    29
  Kora partiju diapazoni un tesitūras    29
  Kora partiju raksturojums    29
  Intonācija un skaņojums    30
  Ansambļa problēmas    32
  Vokālās grūtības, atakas, vokālās tehnikas paņēmieni    32
  Dikcijas un ortoēpijas īpatnības    32
  Elpas vietas    33
  Kora faktūra    34
  Tas ir akordu (vertikālais)    34
  MĀKSLINIECISKĀ IZPILDĪJUMA ANALĪZE    35
  Skaņdarba iestudēšanas plāns un paredzamās grūtības    37
  Izpildījuma plāns    37
  Diriģenta žests    37
Darba fragmentsAizvērt

Metrs
Jaukts metrs: A posmā mainīgs - trīsdaļīgs un salikts divdaļu, taktsmērs 3/4 un 4/4;
B1 posmā metrs salikts divdaļu taktsmērs – 4/4; B2 posmā metrs divdaļu, taktsmērs – 2/4; tā pēdējās 4 taktīs metrs trīsdaļīgs, taktsmērs 9/8.
B3 posmā metrs jaukts – divdaļīgs un salikts trīsdaļīgs, taktsmērs – 2/4 un 6/8.
C posmā metrs jaukts – divdaļīgs un salikts trīsdaļīgs, taktsmērs – 2/4 un 6/8.
Agoģika – (pakļauta ritma un tempa izmaiņām izpildījuma gaitā)
Manuprāt, taktsmērs nav mainīts tikai teksta dēļ, jo tas varēja būt pakļauts tam arī gan 3:3, gan 4:4. lai gan mēs jau esam pieraduši pie oriģinālā Beverīnas dziedoņa taktsmēra un ritma, tad iepriekšminētos taktsmēros tas būtu diezgan saskriets, sasteigts, neizjusts; tāds kā parauts, kā arabeska.
Bet J.Vītols komponējis balādi – tai jābūt teiksmainai, dziedošai, vēsturiskai. Balāde - Dzejisks vēstījums. Ārkārtējs notikums ar traģisku izskaņu. Saistītā valodā pausti autora emocionālie pārdzīvojumi. [4.]
Temps
Par tempu runājot, pietiek norādīt uz J.Vītola precīzi dotajiem apzīmējumiem, un, tos izpildot, ievērojamas interpretācijas kļūdas rasties nevarētu.
A posms iesākas ar episku vēstījumu, tas jāizpilda non legato. - Andante (lēni), ceturtdaļnots uz ‌l=63. (Iepriekš sešpadsmit pavadījuma taktis 3/4 I=72). Pēdējās trīs taktis jāizpilda con moto- ar kustību.
B1 posms iesākas Doppio movimento – ar dubultu kustību I=I un e energico – enerģiski, I=126. Pēdējās četras šī posma taktis jaizpilda Passionato - kaislīgi un tā beigās poco allargando - nedaudz paplašinot.
B2 posms iesākas Meno mosso, tranquillo – mazākām kustībām (diriģentam), klusāk, I=80. Sešas šī posma taktis (pirms pavadījuma divam taktīm) jāizpilda Poco pesante – nedaudz smagāk.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants