-
SIA "Puratos Latvia" piedāvāto preču sortimenta raksturojums
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Prece un preču sortimenta jēdziens | 4 |
1.1. | Preces dzīves cikls | 5 |
1.2. | Sortimenta veidošanās | 9 |
1.3. | Produktu kvalitāte un dizains | 10 |
1.4. | Zīmols | 10 |
1.5. | Produktu iesaiņojums | 12 |
2. | SIA Puratos Latvia saimnieciskā darbība | 14 |
2.1. | SIA Puratos Latvia SVID faktori | 17 |
3. | Puratos Latvia preču sortiments | 20 |
3.1. | Puratos Latvia fasētā produkcija | 22 |
3.2. | Aptaujas rezultāti par SIA Puratos Latvia sortimentu | 32 |
Secinājumi un priekšlikumi | 35 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 36 |
Secinājumi un priekšlikumi
1. Uzņēmuma produkts ir fasētā produkcija – ikdienas pieprasījuma produkts.
2. SIA Puratos Latvia produkcijā ir tādī ievārījumi, kā mazkaloriju ievārījumi
3. Priekšrocība SIA Puratos Latvia uzņēmumam – preču zīmes nosaukums ir īss un viegli iegaumējams, kā arī tā attēls ar uzlēcošo sauli.
4. SIA Puratos Latvia pielieto 2 cenas noteikšanas metodes – gaidāmā peļņa, kas tiek aprēķināta industriālajiem klientiem un vidējās izmaksas + peļņa, kas tiek aprēķināta patērētājiem.
5. Cenu diferencēšanu uzņēmums pielieto pie lielajiem klientiem, tas nozīmē, ka SIA Puratos Latvia pārdod savu produktu citam uzņēmumam par zemāku cenu, tāpēc, ka uzņēmumam, kurš iegādājas šo produktu, tas ir vajadzīgs, lai pilnveidotu savu produktu.
6. SIA Puratos Latvia populārākais ievārījums ir aveņu.
7. Uzņēmuma produkciju ir ļoti populāra iedzīvotāju vidū, jo no aptaujātajiem iedzīvotājiem tikai 2% nebija nekad iegādājušies SIA Puratoas Latvia produkciju.
8. Tirdzniecībā netiek piedāvāts produkciju fasējums, piemērām, ievārījumiem - vairāk par vienu kilogramu, sulām vairāk par 3 litriem.
9. Uzņēmumam vajadzētu nodrošināt mazumtirdzniecībā iespēju pircējiem iegādāties lielāku iepakojuma fasēto produkciju, tas samazinātu preces vērtību.
…
Lai tirgus ekonomikas apstākļos uzņēmums spētu veiksmīgi darboties, tam patstāvīgi jāmeklē veidi, kā palielināt produkcijas noietu un izturēt spēcīgo konkurenci. Daļa no jauniem uzņēmumiem pazūd, nespēdami izturēt spēcīgo konkurenci, taču citi aug un iekaro stabilu vietu tirgū. Uzņēmēju pamatā ir personīgās intreses, kuras realizējot neapzināti tiek apmierinātas sabiedrības vajadzības. Lai uzņēmums pildītu savu misiju un sasniegtu ieplānoto mērķi,nepieciešami produkti, kas sevī iemieso noteiktas, pircējiem vajadzīgas īpašības. Preču sortiments ietver lielu daudzumu dažādu preču nosaukumu. Studiju darba tēma ir SIA Puratos Latvia piedāvātā preču sortimenta raksturojums. Lai sasniegtu studiju darba izvirzīto mērķi autors izvirza sekojošus uzdevumus: 1. Izpētīt sortimentu jēdzienu 2. Izpētīt SIA Puratos Latvia saimniecisko darbību 3. Raksturot SIA Puratos Latvia preču sortimentu un izstrādāt ieteikumus SIA Puratos Latvia preču sortimentu pilnveidošanai. Studiju darba pētījuma objekts ir SIA Puratos Latvia produkcija. Šajā darbā tiks apskatīti un inalizēta uzņēmuma ražotā produkcija. Tās būs fasētās produkcijas, kuras mērķauditorija un klienti ir patēriņu preču lietotāji- veikalu klienti. Uzņēmums ir dibināts 1994. gadā un tā sākotnējais nosaukums bija „Pūres Cehs”. Šo uzņēmumu pārsvarā atpazīst tikai industriālās tirgus pārstāvji, savukārt patērētāju tirgum tiek pievērsta mazāka uzmanība.