Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.09.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Patērētāju individuālās atšķirības kā uzvedību determinējoši faktori un to pētīš', 1.
  • Konspekts 'Patērētāju individuālās atšķirības kā uzvedību determinējoši faktori un to pētīš', 2.
  • Konspekts 'Patērētāju individuālās atšķirības kā uzvedību determinējoši faktori un to pētīš', 3.
Darba fragmentsAizvērt

Cilvēka individuālo atšķirību kopumu sauc par personību. Personība ir ļoti svarīga, tāpēc, ka kontrolē cilvēka reakciju un attieksme pret ārējās vides faktoriem. Ar citiem vārdiem, personība veido cilvēka unikālumu un nosaka viņa uzvedību.
Personība sastāv no cilvēka individuālām atšķirībām. Sakarā ar to, ka cilvēks veic pirkumu saskaņā ar tiem, var secināt, ka personība un patērētāju uzvedība ir cieši saistīti. Tomēr, svarīgi ir zināt, ka patērētāju uzvedību diktē personība kopumā, nevis dažādas individuālas atšķirības.
Līdz ar to, ka visiem cilvēkiem ir sava personība, katrs cilvēks ir unikāls un atšķirīgs radījums. Tieši tāpēc, mārketinga speciālistiem ir grūti atrast vienu pieeju visiem cilvēkiem. Vairāki pētījumi tiek veikti ar mērķi sagrupēt personības. Rezultātā tika atrastas dažādas metodes, ka to izdarīt.
Tipiskās cilvēku psiholoģiskas atšķirības dod iespēju iedalīt intravertu un ekstravertu. Intraversijā dominē iekšējie procesi, bet ekstraversijā dominē ārējie procesi. Katrā cilvēkā ir iekļauti gan intraverts, gan ekstraverts. Atsevišķi tādi psiholoģiski tipi nevar pastāvēt. Viena vai otra tipa pazīmju pārsvars nosaka dominējušu tipu. Ir svarīgi, ka tipu veidošanās nevar būt apzināta, mērķtiecīga, jo psiholoģisku tipu cilvēks nevar regulēt.

Autora komentārsAtvērt
Atlants