Vērtējums:
Publicēts: 18.01.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Pamatskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prezentācija 'Otrais tehnoloģiskais apvērsums', 1.
  • Prezentācija 'Otrais tehnoloģiskais apvērsums', 2.
  • Prezentācija 'Otrais tehnoloģiskais apvērsums', 3.
  • Prezentācija 'Otrais tehnoloģiskais apvērsums', 4.
  • Prezentācija 'Otrais tehnoloģiskais apvērsums', 5.
  • Prezentācija 'Otrais tehnoloģiskais apvērsums', 6.
  • Prezentācija 'Otrais tehnoloģiskais apvērsums', 7.
  • Prezentācija 'Otrais tehnoloģiskais apvērsums', 8.
  • Prezentācija 'Otrais tehnoloģiskais apvērsums', 9.
  • Prezentācija 'Otrais tehnoloģiskais apvērsums', 10.
  • Prezentācija 'Otrais tehnoloģiskais apvērsums', 11.
  • Prezentācija 'Otrais tehnoloģiskais apvērsums', 12.
  • Prezentācija 'Otrais tehnoloģiskais apvērsums', 13.
  • Prezentācija 'Otrais tehnoloģiskais apvērsums', 14.
  • Prezentācija 'Otrais tehnoloģiskais apvērsums', 15.
Darba fragmentsAizvērt

Otrais tehnoloģiskais apvērsums
18. gs. beigas – 19. gs. sākums
Tvaika dzinēja izgudrošana
Tvaika dzinējs ir ārdedzes dzinējs, kas par darba vielu izmanto ūdens tvaiku. Tos iedala tvaika mašīnās un tvaika turbīnās.
Pirmo vienkāršo tvaika dzinēju izgudroja grieķu zinātnieks Hērons 1. gs., bet pēc būtības tā bija rotaļlieta. 1712. gadā angļu inženieris Tomass Severijs uzbūvēja pirmo īsto tvaika dzinēju. Tā bija liela tvaika mašīna, ko izmantoja ūdens izsūknēšanai no šahtām. 1769. gadā angļu inženieris Džeimss Vats būtiski uzlaboja tvaika dzinēju.
Tvaika mašīna sastāv no tvaika katla (kuru kurina), cilindra ar virzuli un caurulēm, svirām, kas tvaiku no tvaika katla ievada cilindrā. Tā kā kurināmā sadegšana notiek katla kurtuvē (ārpus tvaika mašīnas cilindra), to sauc par ārdedzes dzinēju. Tvaika katla kurināšanai ir iespējams lietot jebkādu degvielu.

Autora komentārsAtvērt
Atlants