Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Produkts un tā vadīšana', 1.
  • Konspekts 'Produkts un tā vadīšana', 2.
  • Konspekts 'Produkts un tā vadīšana', 3.
  • Konspekts 'Produkts un tā vadīšana', 4.
  • Konspekts 'Produkts un tā vadīšana', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Mārketingā ir ļoti svarīgi zināt ne tikai produkta īpašības, bet arī klasifikāciju, jo katra produktu grupa pēc klasifikācijas prasa noteiktu un īpašu mārketinga stratēģiju. Vispārināti produktus var iedalīt sekojoši:
Patēriņa produkti;
Ražošanas līdzekļi;
Pakalpojumi.
Katram no šiem iedalījumiem ir arī savas apakšgrupas. Kā piemēram, patēriņa produktus var iedalīt – ikdienas pieprasījuma produktos (convenience product), kurus pircēji bieži vien iegādājas ikdienā, ātri, patērējot pirkšanai pēc iespējas mazāk laika. Pie šīs grupas var minēt maizi, pienu, sieru utt.; pamatproduktos, kuri tiek pirkti regulāri, kā piemēram, konkrētas šķirnes cigaretes, alkoholiskie dzērieni utt.; impulsproduktos, kuri tiek pirkti bez iepriekšējā nodoma, bez meklēšanas, tie parasti ir tie produkti, kuri ir atrodami pie kases - košļenes, šokolādītes utt.; neparedzētos produktos, kurus iegādājas aiz nepieciešamības, neparedzētas vajadzības, piemēram, peķšņi saplīsis TV vai ledusskapis, barga ziema utt.; ar nodomu pērkamos produktos, kurus pircējs rūpīgi izvēlas, vērtē tos atbilstoši savam priekšstatam par kvalitāti, cenu, piemēram, apģērbs, sadzīves tehnika, mēbeles utt.; īpaša pieprasījuma produktos (speciality product). Tie ir produkti ar unikālām īpašībām un paredzēti īpašām pircēju interesantu grupām, piemēram, jauni automobīļi, ekskluzīvas smaržas utt.; pasīva pieprasījuma produktos. Tie ir produkti, par kuriem pircējs īpaši daudz neko nezin, bet ja arī zin, tad parasti nedomā tos iegādāties, piemēram, kapakmeņi, apdrošināšanas pakalpojumi utt.1…

Atlants