Vērtējums:
Publicēts: 18.04.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Humānistiskā pieeja mūzikas terapijā', 1.
  • Konspekts 'Humānistiskā pieeja mūzikas terapijā', 2.
  • Konspekts 'Humānistiskā pieeja mūzikas terapijā', 3.
  • Konspekts 'Humānistiskā pieeja mūzikas terapijā', 4.
  • Konspekts 'Humānistiskā pieeja mūzikas terapijā', 5.
  • Konspekts 'Humānistiskā pieeja mūzikas terapijā', 6.
  • Konspekts 'Humānistiskā pieeja mūzikas terapijā', 7.
  • Konspekts 'Humānistiskā pieeja mūzikas terapijā', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Daudzi mūzikas terapijas modeļi ir attīstījušies, orientējoties un pamatojoties uz humānistiskās psiholoģijas principiem. Piemēram: Nordoff un Robbins. [Wigram]
Humānisti saka, ka visam jānotiek no personības uz personību. „Es gribu saprast un palīdzēt”. [Paipere, 2008].
Svarīgs pienesums MT attīstības jomā ir saistīts ar Nordoff/Robbins. Amerikāņu komponists Paul Nordoffs 1959.g. tikai uzaicināts Sanfieldes bērnudārzā spēlēt slimiem bērniem. Personāls ievēroja bērnu uzvedības un uzmanības īpašas izmaiņas mūzikas skanēšanas laikā. Šis fakts radīja ideju strādāt grupā ar šiem bērniem, izmantojot mūziku. Pēc gada (1960) Paul Nordoff pievienojās Claiv Robbin. Abi apmeklēja ap 20 iestādēm Eiropā, kurās atradās bērni ar funkcionāliem un attīstības traucējumiem. Nākošie 6 gadi aizritēja kopējā darbā Filadelfijas izglītības iestādēs, kā arī Pensilvānijas universitātes bērnu psihiatriskajā klīnikā, kur projekta ietvaros, tika strādāts ar autiskiem bērniem . No 1968.g.-1975.g. abi apceļo pasauli, demonstrējot savu – kreatīvo mūzikas terapijas metodi [Paipere, 2008].
Šī pieeja attīstījās gandrīz paralēli Alvina pienesumam un oriģinālā bija domāta klientiem ar mācīšanās grūtībām, vēlāk to paplašināja iekļaujot pieaugušos. Pieeja ir augusi pārliecībā, ka ikviens var atsaukties uz mūziku, un nav svarīgi, cik slims vai nespējīgs esi. Šeit ir ideja par „muzikālo bērnu”, tieši muzikālās improvizācijās ir sasniedzams šis bērns. Tāpēc mūzika ir unikāla kvalitāte, kuru pienācīgi terapijā lietojot var paaugstināt komunikāciju, un var palīdzēt cilvēkiem dzīvot daudz izveicīgāk un radošāk [Karkou, 2006].
Nordoff bija profesionāls mūziķis, pianists un komponists, kas attīstīja savu darbu pārsvarā korektīvā un ārstnieciskā modeļa robežās, terapeitiska aprūpe bērniem ar mācīšanās traucējumiem tajā laikā. Nordoff/Robbins skolu dibināja dažus gadus vēlāk, sākotnēji iekļaujot humānistisko konceptu un veidojot patstāvīgas atsauces uz Maslovu. Mūzikas terapijas praktizējošais darbs dominē ar bērniem, kuriem ir mācīšanās grūtības, vairāk nekā citās mākslas terapijās. Kļūst redzams, ka mūzikas terapeiti saistās ar humānistiskiem principiem (īpaši uz klientu centrētiem principiem), pielietojot aktīvās/direktīvās tehnikas, novērtējot psihoanalītisko/psihodinamisko struktūru, un atzīstot eklektisko raksturu viņu darbam, viņi ir relatīvi skeptiski salīdzinošai pieejai ar citiem mākslas terapeitiem. [Karkou, 2006]
Paul Nordoff un Clive Robbins aizsāka kreatīvo pieeju Mūzikas terapijā. Kreatīvās MT pieeja ir darba veids, kas daudzreiz saistīts ar 17-gadus ilgu sadarbību.

Autora komentārsAtvērt
Atlants