Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.11.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Lietišķā komunikācija', 1.
  • Konspekts 'Lietišķā komunikācija', 2.
  • Konspekts 'Lietišķā komunikācija', 3.
  • Konspekts 'Lietišķā komunikācija', 4.
  • Konspekts 'Lietišķā komunikācija', 5.
  • Konspekts 'Lietišķā komunikācija', 6.
  • Konspekts 'Lietišķā komunikācija', 7.
  • Konspekts 'Lietišķā komunikācija', 8.
  • Konspekts 'Lietišķā komunikācija', 9.
  • Konspekts 'Lietišķā komunikācija', 10.
  • Konspekts 'Lietišķā komunikācija', 11.
  • Konspekts 'Lietišķā komunikācija', 12.
  • Konspekts 'Lietišķā komunikācija', 13.
  • Konspekts 'Lietišķā komunikācija', 14.
  • Konspekts 'Lietišķā komunikācija', 15.
  • Konspekts 'Lietišķā komunikācija', 16.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Zviedrija    4
2.  Rumānija    9
3.  Kopīgais un atšķirīgais Zviedrijas un Rumānijas kultūrām    13
  Secinājumi    15
  Bibliogrāfisko norāžu saraksts    16
Darba fragmentsAizvērt

Ievads
Pēdējos gados Latvijā aizvien pieaug interese par lietišķo etiķeti un normām, kas jāievēro biznesa un cita veida lietišķajās attiecībās.1
Starptautiskā lietišķā etiķete ir uzvedības normu kopums, kas jāievēro lietišķajās attiecībās.2
Ir ļoti svarīgi zināt, kādas pazīmes piemīt valstij, uz kuru vēlamies doties, it sevišķi biznesa kultūrā, jo lielākoties no tā ir atkarīga biznesa sadarbība ar ārzemju kolēģiem. Lai nekļūdītos un parādītu sevi no labākās puses, nepieciešamas zināšanas par attiecīgās valsts kultūras svarīgākajām niansēm. Svarīgi zināt, kā šajā valstī sasveicinās, uzvedas sabiedriskās vietās, ko drīkst darīt un kas nav ieteicams, lai neaizvainotu attiecīgās valsts pārstavjus, kādi ir ēšanas paradumi, komunikācijas pamatīpatnības, kā arī, ja indivīds darbojas biznesa vidē, tad noteikti jāpārzin arī biznesa kultūras īpatnības, kas veicinātu sadarbības attīstību ar šīs kultūras pārstāvjiem. Lai cik arī tas dīvaini nebūtu, no tā bieži vien ir atkarīgs vai biznesa darījums notiks, vai nē.
Šī darba mērķis ir salīdzināt un novērtēt Zviedrijas un Rumānijas valstu kultūru kopīgo un atšķirīgo lietišķajā etiķetē.
Pētījuma problēma ir: darījumu partneru nezināšana un neinformētība par attiecīgaās valsts lietišķo etiķeti, kas bieži vien izjauc starpvalstu biznesa darījumus.
Hipotēze: zināšanas un informācija par attiecīgās valssts kultūras īpatnībām sekmē starpvalstu biznesa attīstību.
Darba uzdevumi:
1) Izpētīt lietišķās etiķetes jēdziena būtību;
2) Salīdzināt Zviedrijas un Rumānijas valstu kopīgo un atšķirīgo;
3) Izdarīt secinājumus.

Autora komentārsAtvērt
Atlants