-
Menedžmenta raksturojums, ēdināšanas vadības funkciju pielietojums dažāda tipa ēdināšanas uzņēmumos
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
2. | Menedžmenta funkcijas un nozīme | 3 |
3. | Vadītājs, vadīšanas metodes un vadības stili | 5 |
4. | Organizēšana kā vadības funkcija. Organizācijas struktūra un vadības līmeņi | 7 |
5. | Plānošana kā vadīšanas funkcija. Lēmumu pieņemšana | 9 |
6. | Kontrole kā vadīšanas funkcija | 11 |
7. | Situācijas Analīze | 13 |
8. | Personāla vadība un motivēšana | 14 |
9. | Motivēšana, tās būtība un motivēšanas iespējas uzņēmumā | 17 |
10. | Funkciju pielietojums dažāda tipa ēdināšanas uzņēmumos ēdināšanas uzņēmumu darba īpatnības | 18 |
Katra sabiedriskās ēdināšanas nozare atšķiras pēc tipiem, specializācijas un uzcenojuma .Nozares īpatnības:vairums nozaru uzņēmumu aprobežojas ar vienas vai, augstākais, divu funkciju izpildi, piemēram, pārtikas rūpniecības uzņēmumi realizē ražošanas funkciju;tirdzniecības uzņēmumi realizē produkcijas realizācijas funkciju;ēdināšanas uzņēmumi pilda 3 saistītas, laikā saskaņotas funkcijas:
1) kulinārijas produkcijas ražošana,
2) kulinārijas produkcijas realizācija,
3) kulinārijas produkcijas patēriņa organizācija (uz vietas)
Ēdināšanas uzņēmumu nozarē pircēji ir arī paši patērētāji, atšķirībā no tirdzniecības nozares, kur pircējs ne vienmēr ir arī patērētājs . To nosaka produkcijas ražošanas, realizācijas un patēriņa termiņu īslaicīgums . Tas liek ražot ēdienus nelielā daudzumā, atkarībā no to noieta jeb esošā pieprasījuma uz noteiktu brīdi . Ēdināšnas uzņēmumiem ir arī stingrākas sanitāri higiēniskās prasības . Ēdināšanas uzņēmumu nozare sadarbojas, kooperējas un veido sakarus ar dažādām tautsaimniecības nozarēm:būvindustriju (celtniecības organizācijas) materiāli tehniskās bāzes veidošanā,mašīnbūves rūpniecības nozare (iekārtas),kokapstrādes rūpniecība (mēbeles) u .c . tautsaimniecības nozares Organizācijas īpatnības:saražotās produkcijas sortimenta atkarība no patērētāju pieprasījuma,pieprasījuma izmaiņas sakarā ar patērētāju plūsmas neviendabīgumu dažādos laika periodos (noteiktā sezonā, svētkos, nedēļas nogalē, pusdienas laikā u .c .),uzņēmuma darba režīma atkarība no šo uzņēmumu apmeklētāju darba režīma (iestādēs, skolās, ražošanas uzņēmumos u .c .) .Papildus pakalpojumi:pusdienu piegāde darba vietās, mājās,pavāru pakalpojumi ēdienu gatavošanā ,darbinieku noma banketiem,viesmīļu pakalpojumi galda klāšanā, banketu organizēšanā un apkalpošanā ēdināšanas uzņēmumā,viesmīļu pakalpojumi banketu apkalpošanā mājas apstakļos kā arī citi.
…
Menedžmenta raksturojums ,ēdināšanas vadības funkciju pielietojums dažāda tipa ēdināšanas uzņēmumos,situācijas analīze Vadīšana ir darbības komplekss, ieskaitot plānošanu, organizēšanu, motivēšanu un kontroli, kas ir vērsts uz organizācijas darbinieku, finansu, materiālo un informācijas resursu pilnīgāku izmantošanu, lai organizācijas mērķus sasniegtu ar augstāku efektivitāti. Vadīšanas uzdevums ir izveidot efektīvu organizāciju un vadītto atbilstoši mainīgajiem apstākļiem.Lai saprastu vadīšanas būtību, ir jāņem vērā, ka tā ir pielietojama katrā organizācijā; Menedžmenta galvenās funkcijas ēdināšanas uzņēmumi pilda līdzīgi, plāno savu darbību un izvirza vienlīdzīgus mērķus, jo viens no galvenajiem mērķiem ēdināšānas nozarē ir pēc espējas kvalitatīvāk apkalpot viesus un palielināt to apeklētāju skaitu, kas dodās uz kādu konkrētu ēdināšanas uzņēmumu. Un protams tas viss tiek vienlīdzīgi arī kontrolēts un pārbaudīts, lai viss izvirzītais tiktu īstenots,neaizmirstot par galvenajiem, lielākajiem mērķiem nākotnē, jo katru dienu pa mazam solītitm katram uzņēmumam ir jādodās pretī uzstādītajam mērķim un attīstīties arvien labakam un būt vienam no labākajiem,ja katarm darbiniekam ,kas strādās uzņēmumā būs ši motivācija, tad uzskatu ,ka ātri vien uzņēmums gūs panākumus. Ēdināšanas uzņēmumiem ir raksturīgas īpatnības, kas tos atšķir no citu nozaru uzņēmumiem .Tās var būt