Kā teikts OECD pētījumā par skolotāju izglītības politiku, galvenie izaicinājumi, ar kuriem sastopas jaunie skolotāji, vairumā valstu ir līdzīgi: kā motivēt skolēnu motivēšana, klasvadība, vērtēšana. Mentoru programmas var palīdzēt jaunajiem skolotājiem tikt galā ar šīm grūtībām un novērst jauno speciālistu aiziešanu no skolas un profesijas.
Jaunākajās publikācijās par izglītības kvalitāti skolotāji tiek minēti kā vissvarīgākais faktors, kas ietekmē izglītības kvalitāti skolās. Tādēļ, uzlabojot izglītības sistēmu, politikas veidotājiem ir svarīgi radīt nosacījumus, kas atbalstītu skolotāju profesionālo attīstību. Darbā izstrādāti ieteikumi Latvijai, balstoties uz Igaunijas un Lielbritānijas pieredzi mentoringā.