Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Personāla izvērtēšana un motivēšana uzņēmumā un motivācijas iespējas Latvijas ap', 1.
  • Referāts 'Personāla izvērtēšana un motivēšana uzņēmumā un motivācijas iespējas Latvijas ap', 2.
  • Referāts 'Personāla izvērtēšana un motivēšana uzņēmumā un motivācijas iespējas Latvijas ap', 3.
  • Referāts 'Personāla izvērtēšana un motivēšana uzņēmumā un motivācijas iespējas Latvijas ap', 4.
  • Referāts 'Personāla izvērtēšana un motivēšana uzņēmumā un motivācijas iespējas Latvijas ap', 5.
  • Referāts 'Personāla izvērtēšana un motivēšana uzņēmumā un motivācijas iespējas Latvijas ap', 6.
  • Referāts 'Personāla izvērtēšana un motivēšana uzņēmumā un motivācijas iespējas Latvijas ap', 7.
  • Referāts 'Personāla izvērtēšana un motivēšana uzņēmumā un motivācijas iespējas Latvijas ap', 8.
  • Referāts 'Personāla izvērtēšana un motivēšana uzņēmumā un motivācijas iespējas Latvijas ap', 9.
  • Referāts 'Personāla izvērtēšana un motivēšana uzņēmumā un motivācijas iespējas Latvijas ap', 10.
  • Referāts 'Personāla izvērtēšana un motivēšana uzņēmumā un motivācijas iespējas Latvijas ap', 11.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Ievads   
2.  Personālvadības sociālie un psiholoģiskie aspekti   
3.  Personāla novērtēšana   
4.  Motivācija   
5.  Darbinieku novērtēšana uzņēmumā   
6.  Darbinieku motivēšana Latvijā   
Darba fragmentsAizvērt

Darbs ar cilvēkiem, ar personālu ir viens no pamatelementiem uzņēmuma darbībā .
Veidojoties demokrātiskai sabiedrībai pieaug un mainās personālvadības organizatorisko, pedagoģisko un psiholoģisko aspektu izpratnes un to metožu izmantošanas loma.
Katrs cilvēks komandā pilda tam piemērotas funkcijas, tāpēc personāls ir jāatlasa, jāpilnveido. Labā komandā var veidoties konflikti, bet tie būs funkcionāli, stabilizējoši. Ja nebūs vēlamo konfliktu, nebūs virzības. Vadītājam būtu nepieciešams izvērtēt visu, lai izstrādātu amata aprakstus, noteiktu pienākumus, tiesības un atbildību, veidotu komandu.
Tā kā vadītājs strādā ar cilvēkiem, viņam ir svarīgi saprast, kāpēc cilvēki uzvedas tā kā viņi uzvedas, lai ar dažādām metodēm varētu virzīt viņu izturēšanos vēlamajā virzienā. Tas ir grūts uzdevums, jo nevar tieši novērot motivēšanu, to var tikai secināt no darbinieku uzvedības. Motivējot darbiniekus, organizācija samazina izdevumus, jo tiek celts darba ražīgums un kvalitāte, ieinteresēti un saglabāti vajadzīgie darbinieki.
Vadības panākumi vienmēr ir atkarīgi no saiknes starp motivēšanas teoriju un praksi. Cilvēki ir visvērtīgākie uzņēmuma resursi, bet tajā pašā laikā cilvēki ir vienīgie resursi, kas spēj rīkoties pret organizācijas mērķiem, tāpēc jāiegulda lielas pūles, lai viņu enerģiju izmantotu organizācijas labā.
Saskaņā ar motivēšanas teorijām tieši vajadzības stimulē cilvēku rīcību. Tādēļ, ja vēlas, praksē izmantot kādu no motivēšanas teorijas metodēm, nepieciešams izstrādāt speciālu programmu, kura ietver noteikumus, nolikumus un instrukcijas. Bet katras organizācijas programma ir specifiska un nav lietojama jebkurā gadījumā, tāpēc programmas izstrādi jāveic pa posmiem.
Motivēšanas procesā darbinieki izvēlas kādu no rīcības altrenatīvām , lai sasniegtu personīgos mērķus, pēc kuriem tie tiecās gan materializēti, gan abstrakti. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants