Vērtējums:
Publicēts: 07.03.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 1.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 2.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 3.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 4.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 5.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 6.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 7.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 8.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 9.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 10.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 11.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 12.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 13.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 14.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 15.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 16.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 17.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 18.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 19.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 20.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 21.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 22.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 23.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 24.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 25.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 26.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 27.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 28.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 29.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 30.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 31.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 32.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 33.
  • Referāts 'Meli un to iemesli', 34.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Saskarsme kā darbība, komunikācija un cilvēka uzvedības forma    4
2.  Meli un melošana    6
2.1.  Melu veidi    5
2.2.  Melu iemesli un klasifikācija    8
3.  Personības tips melis    10
  Pētnieciskā daļa    11
4.  Anketēšanas rezultāti respondentiem - jauniešiem    11
5.  Anketēšanas rezultāti respondentiem - pieaugušajiem    17
6.  Anketēšanas rezultāti visiem jauniešiem kopā un pieaugušajiem kopā    22
7.  Iegūto datu analīze    25
8.  Secinājumi    26
  Izmantotās literatūras saraksts    27
  Anotācija (latviešu valodā)    28
  Anotācija (angļu valodā)    29
  Pielikums    30
Darba fragmentsAizvērt

Darba tēma: Meli un to iemesli.
Ir likumsakarīgi, ka ar meliem un to izpausmes veidiem mēs sastopamies praktiski visās darbības sfērās: gan saskarsmē ar tuviniekiem, paziņām, konkurentiem, svešiem cilvēkiem, gan televīzijas, radio reklāmās, biznesā un vēl daudzās citās, kur mijiedarbojas cilvēki.
Reizēm ir tā, ka cilvēks nesamelojot nespēj pateikt ne vārda, un iemesli tam, protams, ir visdažādākie. Atbildi uz jautājumu – kāpēc cilvēkiem tā patīk melot vai arī kāpēc viņi to dara nereti jau automātiski, nepiedomājot pie tā, – sev ir uzdevuši daudzi. Arī amerikāņu psihologi ir meklējuši atbildi, un Masačūsetas universitātes psiholoģijas profesora Lenarda Hepsa spriedums ir, ka „Nepatiesība ir neatņemama dzīves sastāvdaļa. Nav iespējams pavadīt kaut vienu dienu nesamelojot”.
Mūsdienu sabiedrībā nereti ir dzirdams teiciens – izdzīvo stiprākais – kā arī – mērķis attaisno līdzekļus. Šie izteikumi jau savā būtībā slēpj attaisnojumu netiešiem un tiešiem meliem, blefam, krāpšanai, negodīgumam, kā arī citām negācijām.
Tomēr lietām vienmēr ir divas puses – labā un sliktā - , arī meliem. Cilvēks vienmēr nevar teikt patiesību, jo ne jau vienmēr ir tā, ka „labāk rūgta patiesība, nekā saldi meli.” Piemēram, gadījumā, ja ārsts saka pacientam, ka nav vērts tērēt naudu zālēm – jāmirst tik un tā.
Balstoties uz visu iepriekš minēto, arī izvēlējos zinātniski pētniecisko darbu izstrādāt par tik ļoti neatņemamo ikdienas sastāvdaļu – meli.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants