Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.11.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Valsts varas ierobežošanas tiesiskie līdzekļi', 1.
  • Referāts 'Valsts varas ierobežošanas tiesiskie līdzekļi', 2.
  • Referāts 'Valsts varas ierobežošanas tiesiskie līdzekļi', 3.
  • Referāts 'Valsts varas ierobežošanas tiesiskie līdzekļi', 4.
  • Referāts 'Valsts varas ierobežošanas tiesiskie līdzekļi', 5.
  • Referāts 'Valsts varas ierobežošanas tiesiskie līdzekļi', 6.
  • Referāts 'Valsts varas ierobežošanas tiesiskie līdzekļi', 7.
  • Referāts 'Valsts varas ierobežošanas tiesiskie līdzekļi', 8.
  • Referāts 'Valsts varas ierobežošanas tiesiskie līdzekļi', 9.
  • Referāts 'Valsts varas ierobežošanas tiesiskie līdzekļi', 10.
  • Referāts 'Valsts varas ierobežošanas tiesiskie līdzekļi', 11.
  • Referāts 'Valsts varas ierobežošanas tiesiskie līdzekļi', 12.
  • Referāts 'Valsts varas ierobežošanas tiesiskie līdzekļi', 13.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Valsts varas jēdziena skaidrošana    5
2.  Valsts varas dibināšanas    6
3.  Likums kā valsts varas robeža    8
  Secinājumi    12
  Literatūras saraksts    13
Darba fragmentsAizvērt

Ievads
Ar valsts jēdziena rašanos, rodas liels daudzums jautājumu, kas ir saistīti ar politiskas un tiesiskas valsts attīstības formējumu. Tiesiskas valsts koncepcijas saistīti ar tiesisku un valsts sfēru dalīšanu, pamatojoties uz iepriekšteiktā, tiesība tas parādība ir neatkarīga no valsts. Tai pašā laikā, katrs indivīds, kas dzīvo tiesiskā valstī, ir pakļauts šīs valsts tiesībām, cilvēkam jāpilda valsts likumi pat tad, ja viņš uzskata tos par netaisnīgiem. Cilvēce no izseniem laikiem meklē personības (kā pārstāvja un visas sabiedrības primāra «būrīša») un valsts attiecības optimālas formas, to interešu savienojumus. Ideālā variantā personības interesēm ir jāstāv pirmajā vietā, tautu labklājība ir jāpārstāv augstākais likums valstij.
Sociāla un demokrātiska valsts, absolutizē varas pienākumus pa sociālu un politisku pilsoņu tiesību nodrošinājumu. Tāpēc spēcīgas valsts un valstiskuma nocietinājuma teorija nereti asociējas ar autoritāra režīma principiem. Visas daudzveidības analīze juridiski, politiski un citu sociālu parādību, ir valstiski tiesiskas regulēšanas svarīgs nosacījums, tā kā ir materiālas un formālas valsts robežas definēšana.
Valsts varas ierobežojuma problēmas iestudējums iegūst aktualitāti teorētiskā plānā sabiedrības centienu dēļ uz autonomiju un pašregulāciju. Līdz ar to darba autore uzskata, ka ir vērts iepazīties ar valsts varas ierobežošanas formām, principiem un līdzekļiem.
Pētījuma mērķis:
Noteikt līdzekļus un faktorus iespaidojoši varu, ar to pašu ierobežojot viņu.
Liktā mērķa panākums notiek ar sekojošo uzdevumu lēmumu:
• aplūkot valsts varu, patstāvīgi un neatkarīgi īstenojošu funkcijas.
• aplūkot valsts varas ierobežojuma institūcijas.
• atklāt valsts varas ierobežojuma principus.
Pētījuma priekšmets:
Valstiski tiesiskas parādības kopums, kā arī sabiedrisku attiecību to mijiedarbības sfērā savā starpā.
Pētījuma objekts:
Valsts darbības ierobežojuma problēmas ar atšķirīgiem institūtiem, to iespaidošanas formas valsti..
Pētījuma metodes:
1. Informācijas avotu pētīšana.
2. Zinātnes un mācību literatūras analīze.

Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants