Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'P&G markas reklamēšanās novērtējums Latvijā ', 1.
  • Konspekts 'P&G markas reklamēšanās novērtējums Latvijā ', 2.
  • Konspekts 'P&G markas reklamēšanās novērtējums Latvijā ', 3.
  • Konspekts 'P&G markas reklamēšanās novērtējums Latvijā ', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Kompānija Procter&Gamble dibināta 1837. gadā. Pašos pirmsākumos tas bijis mazs, ģimenes uzņēmums, kas nodarbojies ar ziepju un sveču ražošanu, ASV, Sinsinati pilsētā. Tagad P&G piedāvā vairāk kā 250 dažādus produktus vairāk kā 5 biljoniem patērētāju 140 pasaules valstīs.
Viljams Protekters (William Protecter), sveču veidotājs, atceļojis no Anglijas, Džeims Gambls (James Gamble), ziepju veidotājs, atceļojis uz ASV no Īrija, varbūt nekad nebūtu sastapušies, ja nebūtu atprecējuši māsas, Olīviju un Elizabeti Norisas (Olievie and ELizabet Noriss). Šo meiteņu tēvs pārliecināja savus „jaunos dēlus” kļūt par biznesa partneriem. Rezultātā pēc Aleksanda Norisa (Alexander Norris) ieteikuma, tika dibināts jauns uzņēmums Procter&Gamble. 1
Markas attīstība 2
1890. gadā ražošanas apjomi sāka palielināties, P&G tirgoja jau 30 dažādus ziepju tipus. Tika veiktas dažādas reklāmas kampaņas, ieskaitot krāsu reklāmas nacionālajos žurnālos. Radās ziepju veids Ivory, kas tika reklamētas, kā maigas, šķīstas un ilgi noturīgas ziepes. Lai plaši popularizētu jaunās ziepes, pirmajā reklāmas kampaņā tika iztērēti tika iztērēti $11,000.
Pieprasījums pēc P&G produktiem strauji auga, lai spētu atmierināt pieprasījumu, kompānija sāka paplašināties ārpus Sinsinati. P&G izveidoja analītisku laboratoriju, kas nodarbojās ar pētījumiem, kā uzlabot ziepju veidošanas procesus. Šis bija viens no agrākajiem produktu pētījumiem ASV ražošanas vēsturē. Visas inovācijas bija tikai uz labu. Šādi labāk varēja izprast patērētāju vajadzības, P&G bija vieni no pirmajiem, kas sāka veikt tirgus pētījumus.
1911. gadā P&G laida klajā Crisco, pirmās dārzeņu taukvielas. Crisco piedāvāja alternatīvu veselīgākai ēdiena gatavošanai, tā vietā, lai izmantotu dzīvnieku taukvielas, vai sviests, tika lietots Crisco.
Laika gaitā attīstoties, kompānija domāja arī par saviem darbiniekiem. Tika sludināts, ka „kompānijas intereses un strādnieki ir nešķirami”.

Autora komentārsAtvērt
Atlants