Vērtējums:
Publicēts: 12.11.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Mārketings, reklāma, darba ražīgums', 1.
  • Konspekts 'Mārketings, reklāma, darba ražīgums', 2.
  • Konspekts 'Mārketings, reklāma, darba ražīgums', 3.
  • Konspekts 'Mārketings, reklāma, darba ražīgums', 4.
  • Konspekts 'Mārketings, reklāma, darba ražīgums', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Darba ražīgums – parāda noteiktā periodā saražotās produkcijas apjomu uz vienu uzņēmumu vai valstī nodarbināto.

Kas paaugstina darba ražīgumu:
1. izmantotās tehnoloģijas
2. darba organizācija
3. darba dalīšana un specializācija
4. strādājošo izglītība un klasifikācija

Ražošanas efektivitāti raksturo rezultāti, kas iegūti no izlietotajiem līdzekļiem. Jo mazāk līdzekļu izlieto, jo ražīgāk ir strādāts.

Ražošanas izmaksas – naudas formā izteiktas visas uzņēmuma izmaksas, kas veidojas, preci vai pakalpojumu ražojot un realizējot.

Darba ražīgums = Saražotās produkcijas daudzums/izmantoto resursu daudzumu

IZMAKSAS

Autora komentārsAtvērt
Atlants