Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.05.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības ekonomika', 1.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības ekonomika', 2.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības ekonomika', 3.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības ekonomika', 4.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības ekonomika', 5.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības ekonomika', 6.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības ekonomika', 7.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības ekonomika', 8.
  • Referāts 'Uzņēmējdarbības ekonomika', 9.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Darba mērķis   
2.  Uzņēmmuma saimnieciskās darbības mērķi un uzdevumi   
3.  Uzņēmumua ilgtermiņa noguldījumi   
4.  Uzdevumi   
Darba fragmentsAizvērt

Uzņēmuma saimnieciskas darbības
mērķi un udevumi.

Uzņēmums ir saimnieciska vienība, kas tiek veidota ar īpašnieku nodalīto īpašumu, kurā tiek ražota produkcija vai sniegti pakalpojumi ar mērķi nodrošināt patērētāju vajadzības un peļņu.
Kapitāla aprītes stadijas ir
• finansēšana
• invistēšana (finansu resursu ieguldīšana noteiktos līdzekļos)
• ražošana
• deinvestēšana
• definansēšana (norēķināšanās ar kapitāla īpašniekiem par kapitālu)
Uzņēmuma darbību nosāka un ietekmē dažādi faktori, kuri var būt atkārīgi no ekonomiskas sistēmas un kuri var būt neatkarīgi no ekonomiskas sistēmas. No ekonomiskas sistēmas neatkarīgi ir
1. ražošanas faktori;
2. ekonomiskuma princips;
3. finansu līdzvars.

No ekonomiskas sistēmas atkarīgie faktori ir
1. tirgus ekonomikā ir uzņēmuma autonomijas princips;
2. peļņas princips;
3. privātīpašuma primcips.

Tirgus ekonomikā katram uzņēmumam ir noteikti mērķi un uzdevumi to sasniegšanai. Galvenais uzdevums ir patērētāju vajadzību apmierināšana. Šo mērķu sasniegšanai noteikti strateģiskie uzdevumi
• firmas izaugsmes iespējas;
• pētījumi, jaunu uzdevumu izvirzīšanai un realizēšanai;
• peļņas palielināšanas iespējas un papildus finansu līdzekļu iegūšana petījuma veikšanai.
Strateģisku uzdevumu risīnāšanai ir tēkojošie uzdevumi
1. apgrozījumu palielināšana;
2. izmaksu samazināšana.

Apgrozījumu var palielīnāt palielinot esošo tirgus daļu vai iekārojot jaunus tirgus. Izmaksa var samāzināt

Autora komentārsAtvērt
Atlants